کد خبر: ۳۴۷۵۴
۱۵:۵۵ -۱۶ مهر ۱۴۰۰
رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
رضایی‌کوچی گفت: از آنجایی که اخیراً قانون «جهش تولید و تامین مسکن» به دولت ابلاغ شده و عملاً کار از مهرماه کلید خورده است، پس نباید انتظار داشت که پایان اسفندماه ۱۴۰۰ یک میلیون واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا رضایی کوچی

نشان تجارت - محمد آیتی: طرح «جهش تولید و تامین مسکن» پس از تصویب نمایندگان مجلس یازدهم و تایید شورای نگهبان، چندی پیش در قالب قانون به دولت سیزدهم ابلاغ شد.

در این قانون، دولت موظف است سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. از طرفی، بسیاری از کارشناسان با وضعیت اقتصادی موجود کشور، تحقق این قانون را شبیه رویا می‌دانند، اما سیدابراهیم رئیسی بار‌ها اعلام کرده که دولت به این قانون و اجرایش پایبند است.

در همین رابطه محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس به نشان تجارت گفت: برای ساخت یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری به یک سال زمان نیاز است و از آنجایی که اخیراً قانون «جهش تولید و تامین مسکن» به دولت ابلاغ شده و عملاً کار از مهرماه کلید خورده است، پس نباید انتظار داشت که پایان اسفندماه ۱۴۰۰ یک میلیون واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با برنامه و سرعت کاری که ان‌شاالله قرار است در دستور کار قرار بگیرد، امیدواریم پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری دو میلیون واحد مسکونی نزدیک شویم.

نماینده جهرم در پاسخ به وام مسکن که قرار است توسط بانک‌ها پرداخت شود و عده‌ای آن را شدنی نمی‌دانند، گفت: هیچ بار اضافی از این بابت به بانک‌ها وارد نمی‌شود، بلکه سیستم توزیع ارائه تسهیلات با گذشته تفاوت پیدا می‌کند، یعنی ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به حوزه مسکن اختصاص داده می‌شود. در این سیستم ارائه وام، حتماً میزان پرداختی شهر‌ها با یکدیگر متفاوت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون