کد خبر: ۵۲۶۹۳
۱۲:۱۲ -۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمد راستینه مطرح کرد
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کار بر روی فکر و اندیشه فرهنگ اسلامی در نظام آموزشی ما که از مدارس تا دانشگاه است اهمیت بیشتری نسبت به توسعه زیرساخت‌های مذهبی دارد.

احمد راستینه

نشان تجارت - محمد آیتی: چندی پیش، مهدی چمران، رییس شورای شهر، گفت که تهران با کمبود ۴۰۰ مسجد روبروست این در حالی است که گزارشات میدانی، حکایت از انبوه مساجد در شهر تهران دارد، مساجدی که همه آن‌ها سه وعده نماز جماعت را برگزار نمی‌کنند و اکثرشان با تعداد کم نمازگزار مواجه هستند.

در همین رابطه، احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بست فرهنگ ایرانی – اسلامی در جامعه ما از الزامات قانون اساسی است و به نوعی خواسته مردم و تعهد مسئولان نسبت به این موضوع است.

او افزود: بست این فرهنگ ملزومات و ابزاری دارد که بخشی از آن در زیرساخت‌ها مهیا می‌شود مثل ساخت و ساز مساجد و توسعه اماکن دینی و مذهبی و بخشی از آن هم در معقوله فکر، اندیشه و تربیت است که معمولاً اهمیت این بخش از قسمتی اولی که به آن اشاره کردم مهم‌تر است.

نماینده شهرکرد تصریح کرد: قبل از اینکه پیامبر اکرم (ص) روی به ساخت مسجد بیاورند به ساخت فکر، اندیشه و مبانی فکری جامعه حجاز پرداختند و با این کار، قدم بزرگی برای فراهم شدن بستر‌های توسعه فرهنگ اسلامی برداشتند. از این‌رو، ما فکر می‌کنیم هم ساخت مساجد اهمیت دارد و هم ساخت فکر و اندیشه این دو کنار هم حائزاهمیت است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: کار بر روی فکر و اندیشه فرهنگ اسلامی در نظام آموزشی ما که از مدارس تا دانشگاه است، اهمیت بیشتری نسبت به توسعه زیرساخت‌های مذهبی دارد. زیرساخت‌های کنونی زیرساخت‌های لازم برای حمایت از مقوله تمدنی و فرهنگی‌مان است و البته باید بگویم در برخی از مناطق با کسری زیرساخت‌های دینی و مذهبی از جمله مساجد روبرو هستیم، از این‌رو برای تسهیل دسترسی مردم به امکان مذهبی، حکمرانان و مسئولان وظیفه دارند این کمبود‌های فیزیکی را برطرف کنند.

راستینه افزود: ساخت مساجد از این نظر اهمیت دارد که این محل‌ها، ضمن تاثیرات تکوینی در رشد و تعالی مردم و در تربیت افراد محله هم نقش به سزایی دارد.

او در پاسخ به اینکه برخی با ساخت مسجد در پارک قیطریه مخالف می‌کنند یا می‌گویند با این حجم مشکلات اقتصادی کشور و نبود نمازگزار احداث مساجد جدید ضرورت ندارد؟ گفت: برخی اوقات یک کلمه درست بیان می‌شود، اما اراده باطلی در آن وجود دارد. همین که کمبود نمازگزار را برای نساختن مساجد در اماکن دیگر مطرح می‌کنند، از این‌دست اراده‌های باطل است. با این حال تاکید مجدد دارم که بگویم ما باید بستر را برای ارتقای نظام فکری و اندیشه‌ای مردم برای فهم دقیق از آثار مسجد و نظام تربیتی خانواده مهیا کنیم که موضوع بسیار مهم و کلیدی است.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
1
0
درشهرمامسجدزيادولى باكمبودنمازگزارروبروهستيم
آخرین اخبار
گوناگون