کد خبر: ۵۲۰۲۷
۰۴:۰۰ -۰۸ فروردين ۱۴۰۳
رئیس مرکز اطلاعاتی و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا روز هفتم فروردین ماه گفت: از استان تهران ۹۴۵ هزار خودرو خارج شده است که بیشترین استان از نظر فراونی خروج خودرو تهران است.

استان پیشتاز در سفر‌های نوروزی معرفی شد

نشان تجارت - سرهنگ شیرانی روز سه شنبه تاکید کرد: از استان تهران هم ۹۴۵ هزار خودرو خارج شده است که بیشترین استان از نظر فراونی خروج خودرو تهران است و انتظار داریم که در روز‌های آتی مسافران به مبدأ خود بازگردند.

رئیس مرکز اطلاعاتی و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: از ابتدای سفر‌های نوروز تاکنون نزدیک به ۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده است که روزانه به طور متوسط ۲۵ میلیون تردد بوده است.

وی ادامه داد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش یافته است و بیشترین مقصد مسافران نوروزی با ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران ثبت شده است همچنین استان گیلان با ثبت ورود ۲۸۰ خودرو و خراسان رضوی با ثبت ورود ۱۰۰هزار خودرو در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

استان تهران مرکز تلاقی راه‌های ارتباطی ایران (خطوط راه‌آهن، جاده‌ای و هوایی) است

استان تهران استانی در شمال مرکزی ایران با جمعیت حدود ۱۹ میلیون نفر و مساحتی کمتر ۱۳۰۰۰ کیلومتر مربع است. این استان پرجمعیت‌ترین استان ایران است و از نظر مساحت پس از استان‌های قم و البرز، سومین استان کوچک ایران است.

این استان از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از جنوب‌غربی به استان مرکزی، از غرب و شمال‌غرب به استان البرز و از شرق و جنوب‌شرق به استان سمنان محدود می‌شود.

شمال استان تهران به دامنه جنوبی رشته کوه البرز منتهی می‌شود. کلان‌شهر تهران با جمعیت ۸/۷ میلیون نفر، متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران و به عنوان پایتخت این کشور، در این استان قرار دارد.

با وجود اینکه استان تهران تنها ۰٫۷۸ درصد مساحت ایران را دربرگرفته است، اما ۱۶ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده‌است. شمال این استان اقلیم کوهستانی و جنوب آن اقلیم کویری دارد.

ترافیک در محور‌های هراز و کندوان

امروز نیز شاهد ادامه ترافیک در محور‌های هراز و کندوان هستیم که با افزایش حجم ترافیک و تصمیم پلیس راه اعمال محدودیت یک‌طرفه در این محور‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

پلیس راه برای روز‌های یک‌شنبه ۱۲ و سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از مسیر جنوب به شمال اعمال کرده است.

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفته: طی این مدت از ساعت ۸ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس و از ساعت ۹ از ابتدای پل‌زنگوله ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

جهان‌تاب با اعلام اینکه از ساعت ۱۱ از مسیر شمال به جنوب مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اعمال می‌شود، گفت: از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

۵۱۰ نفر از هموطنان در تصادفات فوت کردند

این در حالی است که رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون ۵۱۰ نفر از هموطنان در تصادفات فوت کردند و پنج استان دارای بیشترین فراوانی تصادفات بودند.

سردار سید تیمور حسینی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، اظهار داشت: تا هشت صبح امروز سه شنبه هفتم فرودین بالغ بر ۳۱۰ میلیون تردد در سطح کشور انجام شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است و در این مدت ۵۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان پنج استانی هستند که بیشترین فراوانی تصادفات را دارند.

سردار حسینی اضافه کرد: بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند همچنین با کمک دستگاه‌های مختلف در طول مسیر ۳۹۲ ایستگاه سلامت راه اندازی کردیم.

رئیس مرکز اطلاعاتی و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سفر‌های نوروز تاکنون نزدیک به ۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده است.

رئیس مرکز اطلاعاتی و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: اکنون همه مسیر‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور باز است و تردد به صورت روان ادامه دارد. پیش بینی این است که در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال در صورت سنگین شدن ترافیک به سمت شمال محدودیت ایجاد شود و مسیر جنوب به شمال یک طرفه به سمت شمال آزاد شود.

سرهنگ شیرانی به مسافران نوروزی توصیه کرد حتماً قبل از حرکت از طریق رسانه‌ها وضعیت جاده‌ها و مسیر‌های تردد خود را پیگیری کنند همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های ۱۲۰ و ۱۴۱ راهداری از وضعیت جاده‌ها کسب اطلاع کنند.

وی درباره هشدار‌های هواشناسی نیز گفت: در روز‌های آتی تا پایان هفته بارندگی نخواهیم داشت و در برخی از استان‌ها وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

تهران بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران

شهر تهران بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران، مرکز این استان است. استان تهران که صنعتی‌ترین استان ایران است.

استان تهران همچنین مرکز تلاقی راه‌های ارتباطی ایران (خطوط راه‌آهن، جاده‌ای و هوایی) است. همچنین استان‌های قم، البرز و بخشی از قزوین قسمتی از استان تهران بودند که بعداً از این استان جدا و مستقل شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون