کد خبر: ۵۲۶۰۹
۱۷:۲۶ -۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سانتر عالی حسین جلالی و ضربه سر گوستاوو بلاکو که گل استقلال را رقم زد، همکاری‌ای بود که در هفته قبل هم مقابل مس رفسنجان رقم خورد و شاید یکی از معدود دل‌خوشی‌های هواداران استقلال و جواد نکونام، داشتن سرمایه‌ای مثل بلانکو است.

استقلال مقابل آلومینیوم اراک

نشان تجارت - محمد آیتی: استقلال تهران موفق شد آلومینیوم اراک را در زمین خودش با یک گل شکست دهد و صاحب سه امتیاز حساس شود.

* شروع استقلال به نسبت بسیاری از بازی‌هایش در لیگ، هجومی‌تر بود که شاید بتوان یکی از دلایل اصلی آن را تساوی بد موقع آبی‌پوشان مقابل مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی دانست.

* خطا و کارت زرد زودهنگام میلاد فخرالدینی جای تعجب داشت. انتظار این نبود که بازیکن باتجربه این‌گونه بی‌احتیاط ظاهر شود، هرچند که خرید این بازیکن در نیم فصل، تا حدی عجیب و غریب بود، چون به نظر فخرالدینی از دوران اوج فوتبالش فاصله گرفته است.

* نحوه گزارش بازی توسط گزارشگر اراکی هم جالب بود. وی در چند مرحله به دنبال بیان شباهت بازیکنان فعلی و گذشته استقلال رفت.

* از نیمکت استقلال باید به عنوان نیمکتی شلوغ یاد کرد. اعتراضات مداوم در لب خط، در خیلی از مواقع از جمله این بازی، حاشیه و هزینه برای استقلال به بار آورد. ضمن اینکه توقف بازی، اصلاً به نفع استقلال نبود. به نظر باید برای این چالش، فکری شود و در ابتدا، جواد نکونام به عنوان مرد شماره یک استقلال، رفع این مشکل را از خود شروع کند.

* تصاویر بد پخش بازی که مکرراً در بازی‌های فوتبال لیگ داخلی شاهد آن هستیم، این سوال را پیش می‌آورد که چه زمانی قرار است در این بخش به ثبات برسیم؟

* یکی از چالش‌های فوتبال باشگاهی در ایران این است که چون قابلیت عبور توپ از خط دروازه و مهم‌تر از آن، VAR وجود ندارد، خیلی از بازیکنان و نیمکت تیم‌ها به خود اجازه می‌دهند که راجع به هر صحنه‌ای اعتراض کنند. در این بازی هم، زمانی که بلانکو توپ را وارد دروازه کرد، شاهد اعتراضات تیم اراکی بودیم که به هیچ وجه پشتوانه نداشت.

* سانتر عالی حسین جلالی و ضربه سر گوستاوو بلاکو که گل استقلال را رقم زد، همکاری‌ای بود که در هفته قبل هم مقابل مس رفسنجان رقم خورد و شاید یکی از معدود دل‌خوشی‌های هواداران استقلال و جواد نکونام، داشتن سرمایه‌ای مثل بلانکو است.

* خلق موقعیت استقلال در نیمه اول به نسبت خوب بود و آبی‌پوشان در این رابطه، تا حد زیادی، سنت‌شکنی کردند.

* استقلال تا پیش از دربی، آمار صد درصد برد خانگی را داشت، اما تساوی بدون گل در دربی و پس از آن، مساوی دو بر دو مقابل مس رفسنجان، تا حدی این آمار را خدشه‌دار کرد، ولی برد مقابل استقلال خوزستان و آلومینیوم اراک در خارج از خانه، آمار ضعیف نتیجه گرفتن آبی‌های تهرانی در خارج از خانه را بهبود بخشید.

* در نیمه دوم آلومینیوم اراک، هجومی‌تر ظاهر شد و استقلال مثل بازی با استقلال خوزستان و پرسپولیس، به طور فشرده دفاع کرد تا به هدف دلخواه خود برسد، موضوعی که البته با اعتراض و انتقاد بسیاری از هواداران در طول فصل توام شده است.

* هرچند کلین شیت سیدحسین حسینی، اثرگذاری‌های مثبت بلانکو و تصاحب سه امتیاز بازی، دستاورد بزرگی برای استقلال بود، ولی عدم‌حفظ توپ آبی‌ها و دریافت برخی کارت‌های زرد بی‌مورد، عوامل نگران‌کننده‌ای است که با نزدیک شدن به پایان فصل، همچنان به قوت خود باقیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون