کد خبر: ۴۹۴۹۹
۱۵:۰۶ -۰۶ آذر ۱۴۰۲
نماینده مجلس ششم گفت: اگر امروز آقای روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت آقای خاتمی است. آقای خاتمی به نوعی بازنشسته سیاسی شده است و روحانی آگاهانه می‌خواهد چنین شرایطی را تجربه نکند.

مهدی آیتی

نشان تجارتحسن روحانی وارد عرصه انتخابات شده است و به نوعی می‌خواهد حمایت اصلاح‌طلبان را داشته باشد، اما آیا می‌تواند؟

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای روحانی سوابق خوبی در جبهه اصلاحات ندارد و پایگاه و جایگاه ویژه‌ای در میان اصلاح‌طلبان ندارد که بخواهد از آن پایگاه فراخوان دهد و مثلا فراکسیونی را ایجاد کند. اکنون در صف‌بندی‌های سیاسی مانند سابق فقط دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم و افراد مستقل و میانه‌رو ممکن است به فراخوانی که آقای روحانی بدهد بپیوندند و در نهایت لیستی درست شود. ارائه چنین لیستی از بین تمام کسانی که تأیید صلاحیت نهایی می‌شوند مقدور به نظر می‌رسد؛ افرادی مستقل و میانه‌روکه با آقای روحانی مشکلی ندارند».

او ادامه داد: «اگر امروز آقای روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت آقای خاتمی است. آقای خاتمی به نوعی بازنشسته سیاسی شده است و روحانی آگاهانه می‌خواهد چنین شرایطی را تجربه نکند و از قلم رسانه نیفتد و می‌خواهد خودی نشان دهد و چنین مسیری را در لیدرشدن اصلاحات می‌داند. کاری هم که می‌کند از نظر سیاسی معقول و منطقی است و به هر حال عده‌ای هم طرفدار دارد و شاید بتواند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای روحانی در جبهه اصلاحات پایگاهی ندارد و خیلی خوش‌نام نیست، اما آن گروهی که دور آقای روحانی جمع می‌شود و احتمالا فراکسیونی را در مجلس تشکیل دهند، جبهه میانه‌رو و مستقل نام خواهد داشت، نه جبهه اصلاح‌طلب».

او درباره میزان اقبال عمومی به روحانی تصریح کرد: «او شانس بالایی نخواهند داشت و اقبال عمومی زیادی متوجه‌اش نیست، اما با همان شانس پایین می‌تواند فراکسیونی برای مجلس آینده درست کند ولو آنکه بسیار کوچک باشد و ولو انکه حتی اندازه همان ۶۰-۷۰ نفر هم گفته است نباشد».

آیتی در پایان گفت: «به نظرم آقای روحانی برای خبرگان شانس زیادی ندارد و آن سازوکاری که برای انتخابات خبرگان و مجلس درست شده است، از حالا نشان می‌دهد که قرار است خالص‌سازی به طور کامل انجام شود و تقسیم‌بندی خودی و غیرخودی شکل گرفته است و در آن تقسم‌بندی همان طور که آقای روحانی شانس کمی دارد، اصلاح‌طلبان هم شانس بالایی ندارند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون