کد خبر: ۴۷۵۱۸
۱۴:۱۲ -۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تصور کنید بلیط یزد را خریده‌اید و برای گشتن در این شهر تاریخی برنامه‌ریزی می‌کنید. درباره جاهای دیدنی یزد می‌خوانید و برای دیدن آب‌انبارهای رستم گیو و شش بادگیر وقت‌ گذراندن در باغ‌های دولت‌آباد، چهار خوان و باغ خان مشتاقید. اگر آدم خوش‌خوراک و خوش‌سفری باشید، به لیست جاهای دیدنی قانع نمی‌شوید و دنبال بهترین رستوران‌های یزد هم می‌گردید.

نشان تجارت - تصور کنید بلیط یزد را خریده‌اید و برای گشتن در این شهر تاریخی برنامه‌ریزی می‌کنید. درباره جاهای دیدنی یزد می‌خوانید و برای دیدن آب‌انبارهای رستم گیو و شش بادگیر وقت‌ گذراندن در باغ‌های دولت‌آباد، چهار خوان و باغ خان مشتاقید. اگر آدم خوش‌خوراک و خوش‌سفری باشید، به لیست جاهای دیدنی قانع نمی‌شوید و دنبال بهترین رستوران‌های یزد هم می‌گردید. رستوران‌گردی در شهر یزد چیزی فراتر از غذاخوردن صرف است. چراکه رستوران‌ها خود را میزبان مسافران می‌دانند و برای نشان‌دادن بهترین جلوه‌های فرهنگ اصیل ایرانی تلاش می‌کنند. در این مقاله با 6 مورد از معروف‌ترین رستوران‌های شهر یزد آشنا شوید.

Shape1

رستوران ملک‌التجار، معروف‌ترین رستوران سنتی یزد

این روزها مجموعه ملک‌التجار یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های توریستی یزد شده و به علت داشتن یک هتل آنتیک خشتی و یک رستوران سنتی، در لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگران قرار گرفته است. بانی این بنا حاج علی عسکر شیرازی نام داشت و لقب ملک‌التجار را از شخص ناصرالدین‌شاه به دلیل اعتبار بالا در تجارت فرش دریافت کرده بود. به ‌غیر‌ از معماری زیبا و چشم‌نواز بنا که نشانگر هنر و ظرافت صنعتگران یزدی است، رستوران ملک‌التجار با یک منوی کامل و متنوع و غذاهایی درجه یک از مهمانان پذیرایی می‌کند. این رستوران یک حوض بزرگ در وسط حیاط دارد و دور آن تخت‌هایی برای نشستن و صرف غذا قرار داده‌اند که بهترین انتخاب برای دورهمی‌های دوستانه خواهد بود.

آدرس: خیابان قیام، بازار پنجه علی، هتل ملک‌التجار

رستوران هتل جاده ابریشم

مسافرانی که بلیط یزد را می‌خرند، حتما به بافت قدیم شهر که توسط سازمان یونسکو به‌عنوان میراث تاریخی ارزشمند به ثبت جهانی رسیده، سر می‌زنند. اگر شما هم به قصد گردش در بافت قدیمی به اطراف مسجد جامع یزد بروید، هتل جاده ابریشم را خواهید دید. این هتل کاملا جزئی از بافت شهر است و اطراف آن با خانه‌های خشتی و برج‌های بادگیر احاطه شده است. رستوران این مجموعه برای عموم مردم قابل‌استفاده است و نیازی نیست حتما اتاق رزرو کنید. رستوران هتل جاده ابریشم به سرو غذاهای خاص شناخته می‌شود و انواع غذاهای سنتی از مرغ هندی تا کباب شتر و خوراک بادمجان قابل سفارش هستند. توصیه می‌کنیم چلوکباب این رستوران را امتحان کنید، چراکه به عقیده یزدی‌ها، طعم آن نظیر ندارد.

آدرس: خیابان مسجد جامع، کوچه‌ نو، هتل جاده ابریشم

رستوران هتل مشیرالممالک یزد؛ انتخاب خاص‌پسندان

کسانی که به مکان‌های مجلل و باشکوه علاقه دارند، از دیدن رستوران هتل مشیرالممالک شگفت‌زده می‌شوند. محیط این رستوران به دلیل وجود صدای آب، آواز پرندگان و سایه درختان تنومند بین گردشگران بسیار محبوب است. انواع غذاهای سنتی ایرانی، فرنگی و دریایی در رستوران هتل مشیرالممالک سرو می‌شوند و می‌توانید طبق ذائقه‌تان، یکی از غذاهای منوی بلندبالای این رستوران را انتخاب کنید. بر اساس نظر مهمانان قبلی، کباب‌ها، جوجه‌کباب و شنیسل رستوران مشیرالممالک بیشترین درصد رضایت را کسب کرده‌اند. به خریداران بلیط یزد پیشنهاد می‌شود حتما به این رستوران سر بزنند تا از فضا و غذای این مکان لذت ببرند.

آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک، هتل مشیرالممالک

تا حالا نام «کافه عدسی پناهنده» را شنیده‌اید؟

در لیست محبوب‌ترین رستوران‌های یزد، حتما به نام ناآشنای «کافه عدسی پناهنده» برخواهید خورد. علت این نام‌گذاری انواع و اقسام عدسی‌هایی است که در این رستوران سرو می‌شود. نام اصلی این مکان رستوران پناهنده بود؛ اما طی سالیان طولانی، به دلیل تنوع و کیفیت بالای خوراک عدسی، به این اسم معروف شده و در حال حاضر در دو شعبه فعالیت می‌کند. رستوران پناهنده هیچ روزی در طول سال تعطیل نیست و در وعده‌های صبحانه و نهار (ساعت کاری ٦ صبح الی ٤ عصر) پذیرای مهمانان است. منوی این رستوران به عدسی‌های گوناگون خلاصه نمی‌شود و امکان سفارش غذاهایی مثل آش، انواع املت و نیمرو، خاگینه، کشک ‌بادمجان، میرزاقاسمی و لوبیا وجود دارد.

آدرس شعبه مرکزی: خیابان خان، میدان قیام، بازار چیت‌سازی، رستوران پناهنده

آدرس شعبه دوم: صفاییه، بلوار دانشگاه، جنب داروخانه سلامت، ابتدای تندگویان، رستوران پناهنده

صمیمی‌ترین فضا در رستوران حمام خان یزد

رستوران حمام خان یزد کارکنان خوش‌اخلاق و آشنا به زبان انگلیسی دارد و غذاهای باکیفیتی در فضای کاملا سنتی عرضه می‌کند. این بنا جزئی از مجموعه تاریخی خان یزد است که از سال 1377 تغییر کاربری داده و اکنون در قالب رستوران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر قصد دارید در بافت قدیمی یزد بگردید، پیشنهاد می‌کنیم که برای صرف غذا به حتما به این رستوران سر بزنید. مدیریت رستوران حمام خان برای جلب رضایت مهمانان امکان مختلفی از جمله امکان رزرو به‌صورت گروهی یا دربست و امکان طبخ غذای سفارشی در نظر گرفته است.

آدرس: خیابان قیام، میدان خان، جنب مسجد ملا اسماعیل.

هوس فست‌فود کرده‌اید؟ به رستوران ایتالیایی دراگون بروید

یزد یک شهر توریستی است و مسافران از همه نقاط کشور بلیط یزد تهیه می‌کنند و برای گردش به این شهر تاریخی و اصیل می‌روند. رستوران‌های یزد برای همه ذائقه‌های مختلف پیشنهادهای جذابی ارائه می‌دهند. یکی از خاص‌ترین رستوران‌های یزد، رستوران ایتالیایی دراگون نام دارد و از سال 1388 شروع به کار کرد. موفقیت این رستوران به تنوع بالای غذاهای ایتالیایی و طمع‌ها لذیذ پیتزاها و ساندویچ‌های آن برمی‌گردد و طرف‌داران زیادی در شهر یزد جمع کرده است. مجموعه دراگون، تنها یک رستوران نیست و منوی کافه هم دارد. برای وقت گذراندن در یک کافه شیک و چشیدن طعم به‌یادماندنی غذاهای ایتالیایی، حتما به رستوران دراگون سر بزنید.

آدرس: صفائیه، بلوار دانشگاه، خیابان مجدالعلماء، ۲۴ متری سوم، رستوران ایتالیایی دراگون

بهترین قیمت بلیط یزد را تنها از فلای تودی بخواهید!

فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله صدوقی در فاصله 10 کیلومتری شهر یزد واقع شده و روزانه پذیرای پروازهای داخلی متعددی از تهران، مشهد، اهواز، تبریز، کیش و بندرعباس است. مجموعه فلای تودی با همکاری ایرلاین‌های مختلف تمام این مسیرهای پروازی را پوشش می‌دهد. برای خرید بهترین بلیط یزد به مجموعه فلای تودی اعتماد کنید. این مجموعه با دسترسی بی‌واسطه به تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی متنوع‌ترین و مناسب‌ترین بلیط‌ها را به مسافران عرضه می‌کند.

خدمات مجموعه فلای تودی تنها به فروش پروازهای داخلی و خارجی محدود نمی‌شود. از طریق این سایت می‌توانید بدون معطلی و بدون خطا، هتل و اقامتگاه هم رزرو کنید. سایت فلای تودی همه نیازهای کاربران را از قبل پیش‌بینی کرده و برایشان راه‌حلی دارد. با این‌ وجود، اگر در مرحله ای از خرید بلیط یزد یا رزرو هتل یزد به مشکلی برخورده‌اید، با مرکز پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. کارشناسان مجرب به‌صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی، برای پاسخ‌گویی به شما حاضر هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون