کد خبر: ۴۰۳۴۷
۲۰:۰۰ -۲۵ اسفند ۱۴۰۰
پوست رنگی مرکبات می‌تواند بوی دلپذیری را به غذایتان بدهد. این روز‌ها هم که پرتقال و لیمو مهمان همیشگی خانه‌هاست می‌توانید کمی حوصله به خرج دهید تا با پوست این مرکبات یک شیشه از بوی بهشت را در خانه‌تان داشته باشید.

فواید و نحوه استفاده از پوست مرکبات در غذا

نشان تجارتلیمو و پرتقال را به کمک برس میوه خوب بشویید و خشک کنید. به وسیله یک رنده ریز می‌توانید پوست لیمو و پرتقال را بگیرید.

باید طوری از رنده استفاده کنید تا فقط پوست رنگی این مرکبات (بیرونی‌ترین بخش آن) جدا شود. چاقو، رشته‌کن و پوست‌کن هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد و تنها تفاوتش این است که نوار‌های بزرگ‌تری به شما می‌دهد و استفاده از آن حوصله بیشتری می‌خواهد.

پوست لیمو؛ بازیگر نقش اصلی

پوست لیمو را می‌توان بلافاصله به غذای پخته شده، ماست، سس سالاد، پاستا، کیک‌ها و شیرینی‌ها اضافه کرد.
اسید موجود در پوست لیمو طعم غذا را زنده‌تر می‌کند.

متعادل کردن طعم‌های شور و شیرین یکی دیگر از نقش‌های پوست لیموست. از آن جا که پوست مرکبات حاوی روغن‌های بیشتری است، طعم و رنگ روشن‌تر و شدیدتری نسبت به آب میوه دارد، بدون این که ترشی اسید آن دهان را جمع کند.

ذخیره پوست خوشبوی مرکبات

استفاده از زست (پوست خشک) لیمو و پرتقال هرچه تازه‌تر باشد بهتر است، اما اگر وقت و حوصله‌اش را ندارید، می‌توانید رنده پوست رنگی چند لیمو و پرتقال را در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار یا ظرف کوچک در دار در یخچال نگه دارید و به مرور از آن استفاده کنید.

خشک کردن پوست رنگی مرکبات هم می‌تواند یکی از راه‌ها باشد، اما در این روش عطر پوست مرکبات کمتر از زست تازه است.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون