کد خبر: ۲۴۶۸۷
۱۵:۲۹ -۲۰ اسفند ۱۳۹۹
هادی چوپان در تصمیمی ناگهانی و شوکه کننده از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

هادی چوپان

نشان تجارت - هادی چوپان (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۶۶ در اَبنُو، شهرستان بیضا، استان فارس) بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرده و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌ است.

چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است.

هادی چوپان

مسابقات مِسترالمپیای ۲۰۱۹ با شگفتی سازی بزرگ هادی چوپان و کسب عنوان سومی به همراه دریافت جایزه قهرمان مردم به پایان رسید.


بیشتر بخوانید: درددل هادی چوپان، قهرمان ایرانیِ پرورش اندام + فیلم


این موضوع اتفاقی تاریخی در بدن‌سازی ایران به‌شمار می‌رفت چراکه تنها بدن‌ساز ایرانی که توانسته بود از ایران به مستر المپیا برود و رقابت کند، بیت‌الله عباس‌پور بود که در پایان هفدهمین مرد مستر المپیا در سال ۲۰۱۳ لقب گرفت.

هادی چوپان، قهرمان پرورش اندام ایران و نفر سوم مستر المپیا که ارزشمندترین مسابقات بدنسازی محسوب می‌شود، به دلیل بی توجهی‌ها از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد!

هادی چوپان از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد + تصاویر

هادی چوپان که در سال‌های اخیر با ورود به بالاترین سطح مسابقات پرورش اندام جهان یعنی مسترالمپیا یک شهرت جهانی پیدا کرده، با انتشار یک پست روی صفحه اینستاگرامش اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد به دوران قهرمانی ادامه دهد.

این ورزشکار که به گرگ ایرانی مشهور شده، بعد از کسب مدال برنز مستر المپیا در سال ٢٠١٩ در مسابقات سال ٢٠٢٠ در یک قدمی سکو متوقف شد و به مقام چهارم رسید.

هادی چوپان

چوپان بعد از این مسابقات هم استارت تمریناتش را زده بود و می‌گفت که هدفش قهرمانی در مسترالمپیای ٢٠٢١ است؛ اما گویا برخی اتفاقات باعث شده او دلسرد شود و تصمیم به خداحافظی بگیرد.

این ورزشکار که بیش از دو میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، در متنی که منتشر کرده از کمبود توجه توسط مسوولان و قرار نداشتن نامش در میان افتخارات ورزش ایران اشاره کرده است.


بیشتر بخوانید: هادی چوپان برترین بدنساز جهان در سال ۲۰۱۷ شد


او در پست اینستاگرامی خود حمایت نشدن از سوی مسئولان و نهاد‌های مختلف برای انجام تمرینات آماده سازی و اعزام به مسابقات بین اللملی را علت این تصمیم بیان کرده است. چوپان همچنین عنوان کرده که دستاوردهایش هیچ اهمیتی برای مسئولان ندارد.

هادی چوپان

چوپان چندی قبلی عنوان کرده بود که جایزه مالی او به خاطر کسب رتبه سوم مستر المپیا حتی در حد تامین مخارج گرفتن ویزای آمریکا برای شرکت در مسابقات هم نبوده است.

این قهرمان پرورش اندام در یک گفت و گوی تلویزیونی و درباره حرفه خود قبل از ورود به این ورزش گفته بود که به عنوان گچ کار مشغول بنایی است و در کودکی بخش از شنوایی خود را هم از دست داده است.

هادی چوپان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون