کد خبر: ۵۰۵۴۰
۰۸:۳۵ -۲۱ بهمن ۱۴۰۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، بارش تگرگ طی ۲۴ ساعت آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

وضعیت هواشناسی امروز

نشان تجارت - صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، بعضی مناطق فارس، بوشهر، کرمان، یزد و خوزستان، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق تضعیف می‌شود و در سایر مناطق ذکر شده فعالیت آن ادامه خواهد داشت، روز شنبه نیز در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بعضی مناطق استان اردبیل و نوار شرقی کشور، بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و در بعضی مناطق شرقی کشور و ارتفاعات البرز، رگبار پراکنده، گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت و طی سه روز آینده به تناوب در بیشتر مناطق به ویژه مرکز و نوار جنوبی کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد منجر به ایجاد گرد و خاک خواهد شد؛ همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان و طی روز‌های جمعه و شنبه، دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون