کد خبر: ۴۹۱۸۲
۲۱:۲۷ -۱۲ آبان ۱۴۰۲
نماینده اصفهان در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حتی در کشور‌هایی که به ظاهر هم خیلی پیشرفته هستند، موضوع افسردگی بسیار جدی است. حال اینکه هر چیزی را به اقتصاد ربط دهیم، نزدیک‌ترین مولفه و یا به نوعی دم‌دست‌ترین عنوان است، چون موضوعات اقتصادی و تاثیر آن در حوزه‌های دیگر، بسیار ملموس و محسوس است.

افزایش افسردگی در ایران

نشان تجارت - مریم آیتی: گاهی آمار‌هایی در خصوص میزان بالای افسردگی در ایران مطرح می‌شود که در خیلی از موارد، ریشه این افسردگی‌ها، به مولفه اقتصاد برمی‌گردد. در همین خصوص، امیرحسین بانکی‌پورفرد، نماینده اصفهان به نشان تجارت گفت: اول از همه، آمار‌هایی که در خصوص افزایش میزان افسردگی در ایران عنوان می‌شود را بررسی کرد تا دید منابع رسمی آن‌ها را تایید می‌کنند یا نه؟ گاهی یک موضوعی رسانه‌ای می‌شود، ولی جلوتر که می‌رویم و بررسی می‌کنیم، می‌بینیم اصل و اساس آن، نادرست بوده است.

وی افزود: اینکه موضوع افسردگی در ایران و جهان، یک موضوع جدی است، غیرقابل انکار است و در حوزه بهداشت روان، بحث‌های مهم و جدی پیرامون آن مطرح است و باید بدانیم که این موضوع، تنها ربط به ایران ندارد و یک موضوع عمومی و جهانی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حتی در کشور‌هایی که به ظاهر هم خیلی پیشرفته هستند، موضوع افسردگی بسیار جدی است. حال اینکه هر چیزی را به اقتصاد ربط دهیم، نزدیک‌ترین مولفه و یا به نوعی دم‌دست‌ترین عنوان است، چون موضوعات اقتصادی و تاثیر آن در حوزه‌های دیگر، بسیار ملموس و محسوس است.

بانکی‌پور اظهار داشت: اینکه هر چالشی را به اقتصاد ربط دهیم، جوابی عوامانه است. به طور مثال ۱۰ یا ۲۰ سال پیش، وقتی می‌پرسیدند چرا جوان‌ها ازدواج نمی‌کنند، سریع می‌گفتند مشکل اقتصادی است و این جواب امروز هم خودنمایی می‌کند. پس راحت‌ترین جواب، فارغ از زمان، مکان، سیستم حاکمیت و دولت، پیش‌کشیدن موضوع اقتصاد است. در عین حال، راست‌ترین جواب هم، همین عنوان اقتصاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه اقتصاد آشفته، باعث افسردگی در بسیاری از افراد می‌شود، درست است، اما جالب است بدانید که مصرف قرص‌های افسردگی در بین خانواده‌های ثروتمند بیشتر از خانواده‌هایی با سطح مالی متوسط و کم‌بضاعت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
1
0
اقتصاد را درست کنید، خیلی چیزها اوکی هست.
ناصر
|
Belgium
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
عجب!
آخرین اخبار
گوناگون