کد خبر: ۴۷۳۵۳
۱۵:۱۲ -۰۸ خرداد ۱۴۰۲
لایروبی چاه ها از اهمیت بالایی برخور دار است. موادی مانند چربی، مصالح ساختمانی، آب صابون و غیره موادی هستند که با عبور از چاه به دیواره آن می چسبند و عمل جذب آب در چاه را با اختلال مواجه می کنند و همانطور که اشاره شد موجب گرفتگی چاه می شوند. به این دلیل است که نیاز است هر چند وقت یکبار چاه ها لایروبی شوند و مواد زائدی که در آن ها وجود دارد خارج شوند.

نشان تجارت - به مرور زمان چاه هایی که حفاری شده اند توسط موادی مانند خاک، سنگ و مواد جامد دیگر دچار گرفتی و مسدودی می شوند. در چنین شرایطی است که چاه ها نیاز به لایروبی پیدا می کنند. لایروبی عملی است که به منظور از بین بردن گرفتگی چاه و خارج کردن موادی اضافی که در بالا ذکر شد انجام می شود. ما در این مطلب قصد داریم به لایروبی چاه، مزایا و کاربرد های آن بپردازیم.
لایروبی چاه ها از اهمیت بالایی برخور دار است. موادی مانند چربی، مصالح ساختمانی، آب صابون و غیره موادی هستند که با عبور از چاه به دیواره آن می چسبند و عمل جذب آب در چاه را با اختلال مواجه می کنند و همانطور که اشاره شد موجب گرفتگی چاه می شوند. به این دلیل است که نیاز است هر چند وقت یکبار چاه ها لایروبی شوند و مواد زائدی که در آن ها وجود دارد خارج شوند.

 مزایای لایروبی چاه

 1 . بهتر شدن عملکرد چاه

 یکی از مزایای لایروبی چاه بهتر شدن کارکرد و عملکرد آن می باشد. با لایروبی و رسوب زدایی چاه دوباره احیا می شود  و کارایی خود را به دست می آورد. همچنین لایروبی چاه مانع از ایجاد و خارج شدن بوی بد از چاه می شود و تا حدی از آلوده شدن محیط چلوگیری می کند.

 2 .عدم ایجاد نم و رطوبت در محیط

 معمولا در هنگام گرفتگی چاه فاضلاب افراد با استفاده از مواد اسیدی اقدام به رفع گرفتگی آن می کنند. این کار آسیب بسیار زیادی به لوله ها وارد می کند و منجر ترکیدن آن ها می شود. که این امر باعث ایجاد نم و رطوبت در محیط می شود. لایروبی چاه کاملا ایمن و با روش های استاندارد انجام شده و مانع از ایجاد مشکلاتی مانند ترکیدن لوله ها و ایجاد نم و رطوبت در محیط می شود.

 3 .صرف هزینه کمتر

 گاهی اوقات به دلیل گرفتگی چاه و از بین رفتن کارایی آن، افراد تصمیم به حفر یک چاه جدید می گیرند. حفر یک چاه جدید پروسه بسیار زمان بر و پر هزینه ای می باشد و کنده کاری بسیار زیادی دارد. اما لایروبی چاه چنین نیست. لایروبی چاه در زمان بسیار کمتر و همچنین با صرف هزینه کمتر انجام می شود و چاه را کاملا زنده می کند. علاوه بر این، گاهب اوقات ممکن است چاه به صورت مکرر پر شود مشکلاتی را ایجاد کند. با استفاده از لایروبی چاه می توان مهم ترین عواملی را که منجر به پر شدن مکرر چاه می شوند را از بین برد.

لایروبی چاه چیست و چرا انجام می شود؟

 انواع لایروبی در چاه های مختلف

 1 .لایروبی چاه کشاورزی

 زمین های کشاورزی از آنجایی که نیاز بسیار زیادی به آب دارند چاه های عمیقی حفر می شود. اما این چاه ها به مرور زمان و به دلیل وجود عواملی مانند ریزش خاک و مواد دیگر در آن که قبل تر نیز به آن ها اشاره کردیم مسدود شده و آب از آن ها خارج نمی شود. لایروبی چاه های کشاورزی مسیر خروج آب را باز کرده و باعث بالا رفتن سطح آن تا حد زیادی می شود.

 2 .لایروبی چاه سپتیک

 چاه های سپتیک جهت ذخیره فاضلاب در محیط هایی که خاک آن ها فاقد شن و ماسه است حفر می شوند. این چاه ها به شبکه فاضلاب متصل نمی باشند، از این رو نیاز است که هر چند وقت یکبار تخلیه شوند. از آنجایی که محیط و فضای این چاه ها کاملا ساکن و راکد می باشد؛ رسوبات و مواد زائد در بازه زمانی کوتاه تری در چاه ایجاد شده و به دیواره آن می چسبند و باعث گرفتگی آن می شوند.
با استفاده از عمل لایروبی می توان مواد زائد را از کف و دیواره های چاه به طور کامل از بین برد و گرفتگی آن را برطرف کرد.

 3 . لایروبی چاه فاضلاب محیط مسکونی

 مسدود شدن مسیر لوله های فاضلاب یکی از مشکلاتی است که در هر خانه ای ممکن است رخ دهد. چنین مشکلی باعث می شود بوی در محیط خانه ایجاد شود که بسیار ناخوشایند می باشد. در چنین مواقعی همانطور که در یکی از موارد اشاره کردیم اغلب افراد از مواد اسیدی جهت برطرف کردن این مشکل استفاده می کنند که گفتیم این کار چه معایبی دارد.بهتر است به جاب استفاده از مواد اسیدی از خدمات لایروبی چاه فاضلاب که بسیاری از شرکت لوله باز کنی می دهند استفاده کنید. لایروبی اصولی چاه تا مدت ها از گرفتگی ان جلوگیری می کند و همچنین مانع از ترکیدن لوله ها نیز می شود.

 فرقی نمی کند که چاه در محیط مسکونی یا صنعتی است . لایروبی چاه در بالا رفتن کارایی و بهتر شدن عملکرد چاه تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو تمامی چاه ها باید هر چند وقت یکبار لایروبی شوند تا عملکرد و کارایی خود را حفظ کنند. پس از لایروبی برای مقاوم سازی و جلوگیری ریزش دیواره ها از کول های بتنی ، کول میله 80 ، کول میله 70 و... استفاده می شود. ایمن سازی دیواره ها با کول های بتنی ، از مراحل مهم حفظ و نگهداری چاه است.

 اما از آنجایی که نوع چاه ها با یکدیگر متفاوت است نمی توان برای تمامی آن ها زمان مشخصی را جهت لایروبی تعیین کرد. بلکه زمان آن را باید به توجه به نشانه هایی مانند پر شدن مکرر چاه، وجود بوی فاضلاب و غیره تشخیص داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون