کد خبر: ۱۲۵۵۱
۲۱:۵۳ -۱۸ آذر ۱۳۹۶
یکی از تیم‌های آماده و سر حال نیم‌فصل اول فصل جاری لیگ برتر، فولاد خوزستان است، تیمی که نسبت به فصول گذشته ارزان‌تر بسته شده اما در نتیجه‌گیری به مراتب بهتر از نیم‌فصل دوم عمل کرده است.
ورزش و جوان- سرخ‌های جنوب تحت هدایت سیروس پورموسوی خیلی زود کار خود را آغاز کردند و شکست هفته اول مقابل پرسپولیس و تساوی مقابل نفت تهران در هفته دوم شروع خوبی برای این تیم نبود اما در ادامه شاگردان پورموسوی نتایج درخشانی گرفتند تا جایی که این تیم در ۱۰ بازی اخیر خود شکستی نداشته و موفق به کسب ۲۰ امتیاز شده است و در حال حاضر رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده.

موفقیت به رغم کاهش بودجه
فولاد در چند فصل اخیر در مسیر کاهش بودجه قدم برداشته که بخشی از آن به سبب ساخت ورزشگاهی شیک و مدرن است که به زودی افتتاح خواهد شد. فولاد در لیگ پانزدهم با دراگان اسکوچیچ گران‌تر از فولاد لیگ شانزدهم بود و همین روند در فصل جاری نیز حفظ شده تا جایی که در لیگ هفدهم با هدایت پورموسوی فولاد حدود ۴ میلیارد ارزان‌تر از فصل گذشته بسته شده است. به رغم کم کردن هزینه‌ها فولادی‌ها کیفیت بالایی در فصل جاری از خود به نمایش گذاشته‌اند و وضعیت جدول این تیم در مقطع کنونی که تیم سوم جدول به شمار می‌رود با لیگ شانزدهم (ششم) و لیگ پانزدهم (دوازدهم) قابل مقایسه نیست. فولاد در حال حاضر پنجمین خط دفاع برتر و پنجمین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد و با دو شکست تنها بیشتر از پرسپولیس در فصل جاری مغلوب شده است.

کادر فنی جوان اما موفق
بعد از خروج ویسی از استقلال خوزستان و خالی شدن این تیم از ستاره‌ها کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم بتواند روزهای خوبی در لیگ داشته باشد اما سیروس پورموسوی سرمربی خوش‌فکر آن زمان این تیم موفق شد استقلال خوزستان را با بازیکنانی جوان در نیمه بالای لیگ نگه دارد و در لیگ قهرمانان به دور حذفی برساند، جایی که این تیم مقابل الهلال نایب قهرمان این مسابقات حذف شد  و با سری بالا به خانه بازگشت. امسال هم پورموسوی شایستگی‌های خود را با نتایج موفقی که همراه با فولاد گرفته ثابت کرده و در این مسیر افرادی چون محمدسعید اخباری، ایلی استان (دستیار رومانیایی اما برخوردار از سابقه سرمربیگری)، فرشاد بختیاری‌زاده و سیروس نعمتی‌زاده وی را همراهی کرده‌اند.

خریدهای کم هزینه اما موثر
فولاد تابستان شلوغی داشت. پورموسوی که در خرداد ماه امسال به سمت سرمربی‌گری این تیم برگزیده شد ۱۵ بازیکن فصل گذشته فولاد را در لیست خروجی قرارداد و ۱۹ بازیکن جدید به تیم اضافه کرد. در میان بازیکنان اضافه شده به فولاد، ۵ شاگرد پورموسوی در استقلال خوزستان (شیرزادی، افشین، جانفزا، جعفری و عاشوری) حضور دارند که ۴ نفر از آنها بازیکنان اصلی این تیم به شمار می‌روند. همچنین رحیم زهیوی با سابقه بازی در این تیم پس از حضور در قطر به فولاد پیوست و ایمان مبعلی، حامد لک و امیر زلیکانی دیگر خریدهای لیگ برتری فولاد در تابستان بودند. آرمان رمضانی و حمید گلزاری هم به عنوان بازیکن لیگ یکی راهی فولاد شدند  که در این میان رمضانی در آغاز فصل جدا شد و گلزاری هم نتوانسته رضایت سرمربی فولاد را کسب کند. در کنار این بازیکنان ۹ بازیکن سهمیه سنی به لیست خود اضافه کرد که ۶ بازیکن مستقیما از آکادمی این تیم به تیم اصلی رسیدند.

جوان‌هایی فراتر از حد انتظار
فولاد ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان در اختیار دارد. با وجود اینکه فولادی‌ها در پست‌های مختلف بازیکنان نام‌آشنایی دارند اما در جوان‌های این تیم توانسته‌اند نفرات نامی را به چالش بکشند. یکی از این جوان‌ها میلاد بدرقه است که در عمق خط دفاع ۱۱ بار (۶۷۹ دقیقه، شامل ۷ بازی کامل) برای فولاد به میدان رفته است. در خط میانی سینا مریدی پس از تغییر پست و بازگشت به میانه میدان در ۱۱ بازی (۹۳۳ دقیقه) برای فولاد به میدان رفته و نقش محوری در این تیم دارد. آخرین پدیده فولادی‌ها صابر حردانی مهاجم ۲۱ ساله این تیم است که در سه بازی (۱۸۹ دقیقه) دو بار موفق به گلزنی شده است. در کنار این نام‌ها هادی حبیبی‌نژاد (۵ بازی و ۲۳۶ دقیقه)، رضا دهقان ( ۳ بازی و ۱۵۳ دقیقه)، مهرداد هدایتیان (۳ بازی و۱۵۲ دقیقه)، هیثم هاشمی‌زاده (۴ بازی و ۷۰ دقیقه)، مجتبی نجاریان (۳ بازی و ۴۷ دقیقه) و یوسف کی‌شمس (۲ بازی و ۱۹ دقیقه) دیگر نفرات جوانی هستند که در فصل جاری برای فولادی‌ها به میدان رفته‌اند و این شانس را دارند تا پدیده‌های بعدی فولاد در لیگ باشند.

خارجی ممنوع!
با توجه به محدودیت بودجه و با نظر مدیران ارشد فولاد، این تیم در فصل جاری حق جذب بازیکن خارجی به هیچ عنوان را ندارد. اتفاقی که شاید به دلیل تجربه تلخ فصول رخ داده است. پورموسوی که از آغاز فصل به شدن به دنبال جذب بازیکن در خط دفاع و حمله بوده و بدین منظور دو جاری خالی نیز در لیست بزرگسال خود نگه داشته بود نهایتا نتوانست بازیکن خارجی به لیست خود اضافه کند تا در نقل و انتقالات نیم‌فصل به دنبال جبران این کمبودها باشد. با این حال پورموسوی توانست مدیران فولاد را برای جذب یک مربی خارجی متقاعد کند و در این راستا ایلی استان مربی رومانیایی به عنوان دستیار پورموسوی به این تیم اضافه شد و در حال حاضر وظیفه طراحی تمرینات فولاد با این مربی اهل رومانی است.

نقل و انتقالات نیم‌فصل
همانطور که پیشتر اشاره شد فولاد در آغاز فصل دو جای خالی در لیست بزرگسال خود داشت و به نظر می‌رسد قصد دارد نام دو بازیکن را هم که نتوانسته‌اند رضایت پورموسوی را جلب کنند را از لیست خود کنار بگذارد تا بدین ترتیب ۴ جای خالی در لیست این تیم باقی بماند. پورموسوی برای  جذب یک مدافع میانی و یک مهاجم اعلام نیاز حتمی کرده است و در این راه به نظر می‌رسد توافقاتی با حسن بیت سعید داشته و در حال مذاکره با مدیران این تیم بر سر مبلغ این انتقال است. همچنین به نظر محمد اهل‌شاخه مدافع جوان این تیم که فصل گذشته از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شده طی هفته‌های آتی به لیست این تیم اضافه خواهد شد. فولاد احتمال دارد علاوه بر مدافع و مهاجم یک بازیکن دیگر هم جذب کند که این مسئله بستگی به نیاز تیم از یک سو و امکان جذب گزینه های موجود در بازار یا پیشنهادی از سوی یک تیم دیگر باشد که فعلاً تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

 منبع: نود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون