کد خبر: ۱۱۳۱۴
۲۲:۵۱ -۰۹ آبان ۱۳۹۶
پروانه سلحشوری / نماینده مجلس
اين روزها پيامهاي زيادي از سوي هواداران تيمهاي محبوب استقلال و پرسپوليس تهران دريافت كرده ام كه نگران حذف تيمهاي محبوبشان از رقابتهاي آسيايي هستند. با اينكه به شخصه طرفدار تيم استقلال هستم اما زماني كه پاي منافع و اعتبار ملي به ميان مي آيد، فرقي ميان استقلال و پرسپوليس و تراكتورسازي و نفت نيست. 

مدتي قبل با وزير ورزش در مورد كسب نتايج ضعيف تيم استقلال ديدار داشتم كه نتيجه اين ديدار قولي بود كه جناب وزير براي آوردن سرمربي خارجي دادند و در دراز مدت تغييرات در هيئت مديره اين باشگاه اتفاق بيافتد. اما در كل فوتبال داخلي ايران حال و روز خوشي ندارد. فرقي ندارد كه ليگ برتر باشد يا ليگ هاي پايين تر. همه درگير مشكلات مالي گسترده هستند. مهمترين معضلي كه اين روزها فوتبال ايران با آن دست و پنجه نرم ميكند، دولتي بودن اكثر باشگاه هاست. راه دور نرويم و همين آسيا را مثال بزنيم كه كشورهايي در سطح ملي و رنكينگ جهاني از  ما پايين تر هستند اما ليگ و تيمهاي قدرتمندي دارند. وقتي كه باشگاه خصوصي باشد، شرايط ايجاب ميكند تا مالك براي سودآوري و فرار از زيان، به باشگاه داري به عنوان يك صنعت بيانديشد. اما تا زماني كه باشگاه ها از منابع مالي دولت تغذيه ميشوند نتيجه اين ميشود كه علاوه بر افزايش انواع و اقسام بدهي ها، كسي دلسوزي نميكند چون سرمايه اش درگير نيست. در اين ميان اين هوادار است كه دلخوشي و سرگرمي اش را از دست رفته ميبيند. حالا بماند كه اصلا نميشود در مورد فوتبال زنان و دختران حرف زد!

امروز شنيدم كه وزارت ورزش قول داده تا از اين خسران و حذف نمايندگان ايران جلوگيري كند. اين راه به فال ميگيرم اما آيا اين پايان همه مشكلات پيش رو است؟ نميشود، نميگذارند، امكانات نداريم و غيره پاسخ مناسب از طرف نهادهاي مسئول نيست. دنيا هر حال پيشرفت است و براي رسيدن به نقطه مطلوب، بايد خلاق بود و علمي فكر كرد و از نيروهاي با تفكر به روز و علمي و باتجربه استفاده كرد. 

اگر نمايندگان فوتبال ايران نتوانند در رقابتهاي آسيايي شركت كنند، مجلس شوراي اسلامي بايد به اين قضيه ورود كند تا از تكرار چنين اتفاقاتي در آينده جلوگيري شود. 

وضعيت امروز فوتبال داخلي ايران، منحصر به ديروز و امروز نيست و سالهاي سال است كه در سراشيبي قرار دارد و اين باعث تاسف فراوان است كه با تيمهاي مطرح و باسابقه كه روزگاري در آسيا حرفها براي گفتن داشتند چه ها كه نكرده ايم! و امروز اين را ميتوان از رتبه بندي تيمهاي مطرح و باسابقه ايران فهميد. پرسپوليس ٨ آسيا ١٤٢ جهان، و استقلال ٢١ آسيا و ٢٨٥ جهان.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون