کد خبر: ۴۶۶۳۶
۲۳:۴۳ -۱۷ فروردين ۱۴۰۲

فیلم کوتاه «دیگری» در بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی اروپا

فیلم کوتاه «دیگری» به نویسندگی و کارگردانی نگاه سهرابی و تهیه کنندگی ابوفاضل امیر به جشنواره فیلم کوتاه Sehsüchte آلمان راه پیدا کرد.

فیلم کوتاه «دیگری»

نشان تجارت - فیلم کوتاه «دیگری» در قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی اروپا و سه حضور بین المللی دیگر قرار گرفت.

فیلم کوتاه «دیگری» به نویسندگی و کارگردانی نگاه سهرابی و تهیه کنندگی ابوفاضل امیر به جشنواره فیلم کوتاه Sehsüchte آلمان راه پیدا کرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای، «دیگری» به نویسندگی و کارگردانی نگاه سهرابی و تهیه کنندگی ابوفاضل امیر، محصول گروه هنری ساده می‌باشد که به پنجاه و دومین دوره از قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی اروپا، در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی Sehsüchte حضور پیدا میکند. Sehsüchte که پنجاه‌و‌دومین دوره خود را پشت سر میگذارد امسال در موزه فیلم پوتسدام برگزار می‌شود.

و میزبان جمعی از برترین فیلم‌سازان بین‌المللی و دانشجویی است، این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی در اروپا است که پنجاه و دومین دوره آن از ۱۹ تا ۲۳ آپریل ۲۰۲۳ مصادف با ۳۰ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

همچنین این فیلم کوتاه پیش از این نیز به هجدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی انیمافست آتن (Athens ANIMFEST) در کشور یونان راه یافته است، این جشنواره یکی از مشهورترین جشنواره‌های انیمیشن به شمار می‌آید که شامل برنامه نمایش فیلم‌های مهم و مستقل و انیمیشن است که با تکنیک‌های متنوعی ساخته شده‌اند. هدف جشنواره انیمافست آتن با نمایش آثار انیمیشن و فیلم‌های عروسکی روی پرده سینما، تولید فیلم و انمیشن‌های خلاقانه است به علاوه، برنامه این جشنواره شامل طیف متنوعی از فیلم‌های کوتاه و سینمایی انیمیشن ساخت انیماتور‌ها و فیلمساز‌هایی از سراسر جهان می‌باشد که در بخش مسابقه این جشنواره با هم به رقابت می‌پردازند.

علاوه بر این، دیگری در دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم SHORT SWEET FILM FEST آمریکا نیز به اکران در آمد؛ این جشنواره همواره سعی دارد فیلم سازان جدید و آینده ساز را که برای پیشرفت هنر و فیلم تلاش می‌کنند در سطوح ملی و بین‌المللی به عرصه رساند، دوازدهمین دوره این جشنواره از ۱ تا ۵ مارس در شهر کلیولند، اوهایو در ایالات متحده آمریکا برگزار شده است.

فیلم کوتاه دیگری در آخرین حضور بین المللی خود، در جشنواره فیلم‌های مستقل هامبورگ نیز حضور دارد و در ۷ آپریل چندمین اکران جهانی خود را رقم میزند. جشنواره فیلم عدم وابستگی یا undependence در پی طغیان خلاقانه در رفراندوم استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ متولد شد، پس از پنج دوره موفقیت آمیز حالا به عنوان یک جشنواره فیلم سالانه مستقل برگزار می‌شود. UnDependence نه تنها به یک جشنواره فیلم بلکه به پلتفرمی تبدیل شده است که از فیلم برای اشاره به مسائل معاصر استفاده می‌کند، هدف این جشنواره نیز تبدیل شدن به بستری برای فیلم‌های کوتاهی است که با موضوع وابستگی و استقلال و همچنین مسائل درون جامعه در خارج از صفحه نمایش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فرهاد، تاریخدان جوانی است که با یک آگهی استخدام راهی خانه‌ای عجیب می‌شود و...

لازم به ذکر است که فیلم کوتاه دیگری اقتباسی از رمان آئورا نوشته کارلوس فوئنتس می‌باشد و در قالب یک فیلم عروسکی در فضای وهم آلود و ترسناک قصه خود را روایت می‌کند.

از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می‌توان به مشاور کارگردان: ابوفاضل امیر؛ دستیار کارگردان و برنامه ریز: سارا توسن؛ مدیر تصویر برداری: محمد هشم فیروز؛ دستیار تصویر: رضا رضایی؛ طراح و مجری نور: علیرضا نوری؛ بازیگر: زهرا موسیوند؛ گروه بازیگران: نسرین احمدخانی، سارا توسن و رضا رضایی؛ سرپرست طراحی عروسک‌ها: نگاه سهرابی؛ مجری ساخت عروسک‌ها: ابوفاضل امیر، نگاه سهرابی، ملینا اقدم، نگین سهرابی و سارا توسن؛ سرپرست گروه عروسک گردانی: ملینا اقدم؛ عروسک گردان‌ها: ملینا اقدم، پریناز خسروی، سارا توسن و با سپاس از شایان حاجی اسماعیلی؛ صدا پیشه: شایان حاجی اسماعیلی، ابوفاضل امیر و مریم شهسواری؛ صدابردار: عباس طاهایی؛ صدا گذار: حامد حسین زاده؛ موسیقی متن: نیکدخت فریدنیان؛ تدوین: نگار صوفی و ابوفاضل امیر؛ اصلاح رنگ: ایمان صالحی؛ مجری طرح: ساده استودیو؛ مدیر تولید: مصطفی حدادی؛ جانشین تولید: رضا سهرابی؛ طراح صحنه: نگاه سهرابی؛ گرافیک صحنه: نگین سهرابی و سحر پهلوانی؛ طراح لباس: صنم روستائی و سارا توسن؛ طراح گریم: کیمیا سلیمی، با سپاس از رضا عربی؛ عکاس پشت صحنه: سینا دشتی و مصطفی حدادی؛ آنونس و عنوان بندی: مهرداد فخر پور؛ طراح پوستر: میثم خاوری؛ با سپاس فراوان از آرزو عالی و سلما محسنی اردهالی، پخش بین الملل: کمپانی ماداکتو اشاره کرد.

برچسب ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون