کد خبر: ۴۵۳۸۵
۰۰:۱۲ -۱۰ دی ۱۴۰۱

سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی سود ۹ ماه اول سال را از دست دادند / تولید بخاری‌های هوشمند در ایران

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه در ۹ ماه نخست سال قطعه سازان سود خود را دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: علت این ناکامی، تورم و نرخ دلار و پولی که در دست مردم بابت خرید کالا‌ها است.

لوازم خانگی

نشان تجارت - به گزارش روابط عمومی، مهندس علیرضا عراقی، مدیر عامل شرکت تکبان کنترل انرژی و عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی (HAMEX) گفت: بیست و دومین نمایشگاه کالای خانگی هامکس برای معرفی تولیدکنندگان به مصرف کنندگان و متقاضیان بسیار مفید است.

او ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته، پیشران و خط مقدم جبهه اقتصادی، قطعه سازان هستند. همان‌ها که از کرامت و ویژگی‌های خاصی برخودارند که متاسفانه در کشور ما این چنین نیست. این در حالی است که ما به جایگاهی رسیدیم که می‌توانیم هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی با کالا‌های خارجی رقابت کنیم، اما مشکل آنجاست که ما با رقیبی رقابت داریم که ۲ درصد سود بانکی دارد و ما ۳۰ درصد، رقیبی که ۱۷ درصد جایزه‌ی صادراتی دارد و ما هرگز نداریم؛ در هر صورت ما با تمام وجود برای پیشرفت خواهیم جنگید.

عراقی با اشاره به اینکه در ۹ ماه نخست سال قطعه سازان سود خود را دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: علت این ناکامی، تورم و نرخ دلارو پولی که در دست مردم بابت خرید کالا‌ها است. ما نسل گذشته به این روند عادت کردیم، اما نسل آینده تحمل تحریم‌های داخلی را نخواهد داشت، زیرا توان عبور از این تحریم‌ها را ندارند. مسئولین باید بپذیرند و به فکر باشند، زیرا خطر وحشتناکی در بخش اقتصادی در راه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت تکبان کنترل انرژی گفت: سیاست اقتصادی ما اشتغال برای دیگر کشور‌ها است نه برای خودمان، با واردات بی‌رویه، در حالی که کالای داخلی با کیفیت بدون استفاده ضرر می‌کند و استاندارد ما سازمانی است که کار را رها کرده و نظارتی بر امور ندارد. قطعات داخلی ما به جایی رسیده که خیلی بهتر از مشابه خارجی آن است و به راحتی جای آن را پر خواهد کرد، پس به این کالای داخلی بهای بیشتری بدهیم.
در بخش دیگری از این نمایشگاه؛ صفر زاده، مدیر خدمات پس از فروش صنایع ناسیونال، با معرفی بخاری ۲۰۳ هوشمند ساخت شرکت ناسیونال گفت: از طریق نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه و وای فای، دمای خانه را تنظیم کنید.

وی با اشاره بر اینکه در آینده این بخاری مجهز به نصب سیم کارت نیز خواهد شد و فرد می‌تواند از راه دور هم به راحتی تنظیم دما انجام دهد؛ گفت: شاید نمونه خارجی از این کالا وجود داشته باشد، اما جای صادرات برای این کالا وجود دارد؛ ما تا کنون با کشور‌های عراق، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان و... صادرات داشتیم و کیفیت محصول و تکنولوژی برایمان بسیار مهم است.

برچسب ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون