کد خبر: ۴۳۳۴۱
۱۲:۳۴ -۰۶ مرداد ۱۴۰۱

سفر به ترکیه در تعطیلات

آنتالیا یکی از جذاب ترین مقاصدی است که می توان آن را برای تفریح، دوستیابی، نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه ها و کمی شکم گردی در کوچه و پس کوچه ها انتخاب کرد.

نشان تجارت - آنتالیا یکی از جذاب ترین مقاصدی است که می توان آن را برای تفریح، دوستیابی، نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه ها و کمی شکم گردی در کوچه و پس کوچه ها انتخاب کرد. مجموع این عوامل با در نظر گرفتن چند مورد دیگر، آنتالیا را به گزینه ای رایج برای مسافران بیشتر از جمله ایرانیان تبدیل کرده است. نقاط دیدنی این شهر بسیار زیاد هستند بنابراین هیچ محدودیتی از نظر گشت و گذار برای شما وجود ندارد و بسیاری از این نقاط  در ادامه معرفی و بررسی شده است.

این شهر از آنجایی که در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد، ویژگی های زیادی دارد که یکی از آنها آب و هوای خوب آن است. همچنین لازم به ذکر است که جذابیت شهر در فصل بهار و تابستان بسیار بیشتر است و امکان شنا کردن و استفاده از تفریحات آبی نیز وجود خواهد داشت.

مینی سیتی موزه پارک اسناد (دوکوما پارک مینی سیتی)

آیا تا به حال به باغ موزه هنرهای ایران یا موزه مینیاتور تهران رفته اید؟ بسیاری از جاذبه های ایرانی در این موزه ها در مقیاس و ابعاد بسیار کوچکتر ساخته شده اند و دیدن آنها جالب است. موزه مینی سیتی این شهر موزه ای است که در آن جاهای دیدنی ترکیه در ابعاد کوچکتر ساخته شده است و می توانید ترکیه را در ابعاد کوچک ببینید. این پارک یکی از بهترین مکان های این شهر است.

کاله ایچی؛ منطقه ای با پیشینه تاریخی (kaleiçi)

کاله ایچی یکی از محبوب ترین و دیدنی ترین مناطق این شهر است. کاله ایچی در زبان ترکی به معنای درون قلعه است که از بافت تاریخی آن نشات می گیرد. کاله ایچی را کالیجی، کالیچی، کالج و کالچی نیز می نامند. مسیرهای سنگفرش شده و پیچ در پیچ منطقه کالیچی خانه هایی با بافت های باستانی و دیوارهای سنگی هستند که یادآور حضور سلجوقیان و رومیان باستان در این شهر هستند. این منطقه برای پیاده روی بسیار ایده آل است. کاخ های عثمانی در این منطقه بازسازی شدند و با نمای سفید و قرمز خود فضای زیبایی را ایجاد کردند. خیابان شلوغ و پر ازدحام مزیک یکی از معروف ترین خیابان های منطقه کالیچی است که علاوه بر زیبایی، رستوران های زیادی نیز دارد. کافه رستوران صندلی های خود را بیرون از مغازه قرار داده و فضایی نزدیک و جذاب را برای گردشگران ایجاد کرده است. کافه های زیادی در منطقه کاله آچی وجود دارد و گاهی اوقات گردشگران برای خدمت به شکم وصرف  قهوه ترکی خوشمزه به این منطقه می آیند. روبروی خیابان کلاین جان سالار، خیابان خلوت تری نسبت به مازیک قرار دارد. اگر می خواهید از شلوغی و ازدحام شهر دور شوید و به راحتی نقاط دیدنی و زیبایی منطقه کالیچی را ببینید، خیابان کلاین جان سالار برای شما مناسب است. همجنین تور استانبول سفر باتو را از دست ندهید.

این منطقه علاوه بر خیابان های تاریخی و زیبا، کنجکاوی های دیگری نیز دارد. میدان اصلی، برج ساعت، مسجد محمد پاشا، مناره کوتاه، بندر قدیمی، دروازه هاردیان، مناره مسجد ییوی، ساحل لارا و ساحل کنالتی از دیگر مقاصد گردشگری این منطقه هستند.

خانه و موزه آتاتورک:

یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های تاریخ ترکیه آتاتورک است. او در میان اکثر ترک ها جایگاه ویژه ای دارد. خانه آتاتورک در این شهر به موزه تبدیل شد و در دو طبقه، وسایل شخصی و همچنین برخی اسناد به نمایش گذاشته شد. از آتاتورک می‌توانید مجسمه‌های مختلفی را در سرتاسر شهر ببینید و قسمت‌های مختلفی را به نام او بیابید. خانه موزه آتاتورک یکی از مناطق توریستی این شهر است که بسیاری را مورد توجه قرار داده است.

دروازه هادریان

یکی از ورودی های جالب منطقه کالیچی، دروازه هادریان است. دروازه که با نام‌های هادریانوس و اوچ کاپلو (سه دروازه) نیز شناخته می‌شود، در سال 130 قبل از میلاد یک دروازه دو طبقه برای بزرگداشت امپراتور روم (هادریانوس) ساخت. در حال حاضر فقط طبقه اول این ساختمان موجود است. دروازه هادریان، ساخته شده به سبک طاق رومی نصرا، با سه طاق کنار هم، معماری هنری رومی را به نمایش میگذارد. درب ورودی این در از سنگ مرمر ساخته شده و اگر به زیر در بروید می توانید حکاکی زیبایی روی آن مشاهده کنید. هر دو طرف دروازه هادریان با برج هایی ساخته شده است که استحکام دروازه را افزایش می دهد.

آسپندوس آنتالیا:

بنای بسیار جذابی در نزدیکی این شهر وجود دارد که به نام آسپندوس رومی نامگذاری شده است. آسپندوس در 8 کیلومتری شهر سارار و 40 کیلومتری آنتالیا قرار دارد. این نقطه توریستی، به گفته گردشگران، جزو یکی از سالم ترین عتیقه هایی است که شما را به یاد فیلم های تاریخی رومی می اندازد. آمفی تئاتر آسپاندوس در سال 155 قبل از میلاد از قرن دوم پس از میلاد و امپراتوری روم باقی ماند. جالب است بدانید که پادشاه آسپندوس آمپر تئاتر و قنات ها مسابقه گداشت و اعلام کرد که برنده مسابقه می تواند با دختر شاه ازدواج کند. معمار سرشناس این بنا را به شکل نیم دایره بزرگ با سکوهایی به شکل صندلی ساخته است. سکوها نیز برای مخاطبان و مکانی برای امپراطور و افراد مهم ساخته شده است. آنها قبلا از این مکانبرای پروش اسب و تجارت در این شهر استفاده می کردند، اما امروز پس از بازسازی از آن برای جشنواره های هنری و موسیقی استفاده کردند. ظرفیت این آمفی تئاتر حدود 17-20 هزار نفر است.

برچسب ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون