کد خبر: ۴۳۱۲۱
۱۴:۲۵ -۲۵ تير ۱۴۰۱

همه چیز درباره سفارش تولید محتوا

تولید محتوا به هر صورتی که باشد در افزایش مخاطبان یک سایت یا پلتفرم تاثیر به سزایی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که این امر یعنی افزایش مخاطبان زمانی اتفاق می‌ افتد که محتوا کاملا تخصصی و با کیفیت باشد.

نشان تجارت - سفارش تولید محتوا امروزه به مهم‌ترین بخش تمامی کسب درآمد‌های دیجیتالی و اینترنتی تبدیل شده است. از این رو برخی پلتفرم‌ها و سایت‌ها با رعایت نکاتی که از سوی موتورهای جستجوگری نظیر گوگل تعیین می‌شوند، محتواهایی تولید می‌کنند که می‌تواند در توسعه کسب و کار نقش مهمی را ایفا کند. محتواهایی که در یک سایت یا پلتفرم قرار می‌گیرند می‌توانند محتوای متنی، ویدئویی یا هر چیز جالب توجه دیگری باشند.

تولید محتوا به هر صورتی که باشد در افزایش مخاطبان یک سایت یا پلتفرم تاثیر به سزایی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که این امر یعنی افزایش مخاطبان زمانی اتفاق می‌ افتد که محتوا کاملا تخصصی و با کیفیت باشد. اگر شما هم در فکر توسعه کسب و کار در فضای مجازی و ارتقا وبسایت خود هستید تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

همه چیز درباره سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا چیست؟

سفارش تولید محتوا، خلق یک مقاله با موضوعی جدید است که نویسنده با توجه به اصول خاص، مانند اصول سئو و نگارش متن، تصمیم به نوشتن آن می‌گیرد. تولید محتوا در واقع فرآیندی است که شامل برنامه ریزی، خلاقیت، تالیف و سرانجام نشر محتوا است. همچنین این فرآیند معمولا با تالیف و نگارش دیگر مقاله‌ها همراه است.

به دلیل متنوع بودن محتواهای تولید شده مانند پست‌ها، ویدئوها، توییت‌ها و تبلیغات، روال کار تولید محتوا به هیچ عنوان آن طور که به نظر می‌رسد کار راحتی نیست. اما درست انجام دادن آن می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کار شما بگذارد. گزارشات اخیر نشان داده است که یک محتوای تخصصی و با کیفیت می‌تواند ۱۳۱ درصد گسترش یک کسب و کار را افزایش دهد.

مراحل سفارش تولید محتوا

از ویژگی‌ها و تاثیرات مثبت یک محتوای با کیفیت گفتیم. حال این سوال به وجود می‌آید که یک سفارش تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان یک محتوای بسیار تخصصی تولید کرد؟  تولید یک محتوای عالی اصلا کار راحتی نیست بلکه دارای اصول خاصی است که باید قدم به قدم و به طور کاملا صحیحی انجام شوند. 

قدم اول برای نوشتن یک محتوای خوب و با کیفیت این است که شما باید هدف محتوای خود را تعیین کنید. تمام محتواهایی که تولید می‌شوند دارای یک هدف خاص هستند. چگونه می‌خواهید موفقیت کمپین خود را افزایش دهید؟ آیا باید مشترکین جدیدی را به سایت دعوت کنید؟ مخاطبان را ترغیب به دانلود برنامه یا پادکست خاصی کنید؟ بازدید از ویدئوها را بالا ببرید؟

پس از تعیین هدف محتوای خود، باید به دنبال منابع به روز و قابل اطمینان باشید و در کنار آن نیاز مخاطب خود را نیز به خوبی درک کنید. یک محتوای موثر در فضایی از موضوعاتی که شخصا می‌خواهید راجع به آن‌ها تحقیق کنید و بنویسید، تولید نمی‌شود بلکه در فضایی باز و با در نظر گرفتن احساسات، بازخوردها و جهت گیری مخاطبان نشر داده می‌شود.

قدم بعدی این است که محتوای سایت خود را به طور مداوم به روز کنید. علاوه بر آن نشر انواع محتوای متنی و محتوای ویديوئی و... نیز می‌تواند بر جذابیت سایت شما بیافزاید. حال نوبت به استفاده از کلمه کلیدی برای سفارش یک محتوای متنی خوب است. شما می‌توانید کلمه کلیدی را با کمک Google keyword palnner، moz، keywordtool.io پیدا کنید.

اهمیت سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند مردم را به سوی کسب و کار دیجیتالی شما سوق داده و مزیت‌هایی دارد که شامل موارد زیر است. باعث ایجاد ترافیک و تعاملات بیش‌تری در پیج شما می‌شود. هرچه ترافیک بالاتر رود مخاطبان شما افزایش یافته و مشتریان بیش‌تری نیز خواهید داشت.

  • به شما امکان پست مطالب بیش‌تر و متنوع تری را می‌دهد. مشکل اکثر مدیران سایت‌ها این است که با کم بودن ایده برای به روز رسانی سایت خود مواجه هستند. اما با ورود به دنیای گسترده محتواهای گوناگون دیگر نگران نداشتن ایده نخواهید بود.
  • به مخاطبان شما اجازه می‌دهد راحت‌تر درباره کالایی که در سایت خود می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تصمیم بگیرد. سفارش محتوای متنی جالب و گیرا مخاطب را در تصمیم گیری یاری می‌دهد و سبب فروش بیش‌تر کالاها یا خدمات در سایت شما می‌شود.

انواع و اقسام محتواها کدامند؟

محتواها دارای انواع گوناگونی هستند. برخی از پلتفرم‌ها فقط از یک نوع محتوا بهره می‌گیرند اما بهتر است برای جذاب‌تر شدن سایت یا پلتفرم از چند نوع محتوا بهره برد. انواع محتواهایی که می‌شود در یک سایت یا پلتفرم استفاده کرد به صورت زیر است:

محتواهای متنی

شاید رایج‌ترین و ارزان‌ترین محتواها، همین محتواهای متنی باشند. سفارش تولید محتوای متنی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که درباره کالا یا خدمات خود به مشتری توضیحات بیش‌تر و جامع‌تری بدهید. همچنین می‌توانید قسمتی را در سایت خود به پرسش و پاسخ اختصاص دهید که این تعامل،مخاطبان شما را افزایش و فروش شما را بیش‌تر می‌کند. محتواهای متنی معمولا بر اساس موضوعاتی که بین کاربران بیش‌ترین سرچ را داشته، نوشته می‌شود.

پادکست‌ها

پادکست‌ها در دهه گذشته از اهمیت خاصی برخوردار نبودند، اما اکنون بیش از ۲۹ میلیون پادکست در فضای مجازی وجود دارد که هر روز هم در حال افزایش هستند. تولید پادکست در سایت‌ها و پلتفرم‌ها یک انتخاب هوشمندانه برای معرفی خود به مخاطبان است. خواندن محتوای متنی ممکن است خسته کننده به نظر برسد در حالی که گوش دادن به پادکست می‌تواند برای مخاطب شما جالب‌تر باشد.

همه چیز درباره سفارش تولید محتوا

ویدئوها

سفارش تولید محتوا به صورت ویدئویی می‌تواند کار را برای مخاطب شما آسان تر کند. گزارشات نشان داده هر روزه ۷۵ میلیون انسان در سراسر جهان اکثر وقت به تماشای ویدئوهای آنلاین در شبکه‌های مختلف اجتماعی صرف می‌کنند. یکی از دلایلی که محتواهای ویدئویی محبوب هستند این است که می‌توان تنوع بیش‌تری در ساخت آن‌ها به کار برد. همچنین نگاه کردن به ویدئو به مراتب راحت‌تر از خواندن یک متن بلند بالاست و شما به راحتی می‌توانید در ۳۰ ثانیه کلیپ محصول یا خدمات خود را معرفی کرده و توجه مخاطب را جلب کنید.

کلام آخر در رابطه با سفارش تولید محتوا

خوشبختانه سفارش تولید محتوا، به هر صورتی که باشد، اثر رضایت بخشی روی کسب و کار شما می‌گذارد. ساخت یک محتوای خوب نیازمند تلاش، زمان و مطالعه زیادی است. مطمئن باشید اگر نکاتی که در متن آورده شد را با دقت بخوانید و دست از تلاش بر ندارید شما هم می‌توانید با بهره گیری از تولید محتوا در دنیای دیجیتال امروز بدرخشید.

برچسب ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون