کد خبر: ۱۲۷۸
۱۳:۰۸ -۱۸ فروردين ۱۳۹۶

وزنه بردار المپیکی ایران: فقط به طلای جهان می اندیشم

وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم و طلایی ایران در المپیک 2016 ریو گفت: به هیچ مدالی جز طلا در رقابت های جهانی سال 2017 در آمریکا فکر نمی کنم، اما با شرایط حاضر این هدف دست نیافتنی است.
ورزش و جوان- «سهراب مرادی» روز چهارشنبه در خصوص مشکلات اردوهای تیم ملی افزود: مشکلاتی چون نامناسب بودن غذا، شرایط اردویی، نبود مکمل های خوب و پرداخت نشدن حقوق ها پیش از المپیک وجود نداشت، اما بعد از المپیک ریو و با آغاز اردوهای تیم ملی این مشکلات به وجود آمد.
وی اظهار داشت: برای یک ورزشکار حرفه ای وجود چنین مشکلات و کمبودهایی که قصد دارد در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف بهترین وزنه برداران جهان برود، درست نیست.
مرادی ادامه داد: قصدم از بیان برخی مشکلات اردویی، حل آنها و توجه بیشتر مسئولان به این ورزش است که در بازی های المپیک ریو با کسب دو مدال طلا برای کشورمان افتخار آفرینی کرد و از کسی ناراحتی و دلخوری ندارم و تنها نگران شرایط خودم در ماه های پیش رو هستم.
وی ادامه داد: زمان به سرعت می گذرد و در آبان ماه امسال رقابت های قهرمانی جهان را در آمریکا پیش رو داریم و اگر مشکلات را اکنون مطرح نکنم، زمانی که در این پیکارها نتیجه لازم را نگیرم و از امکانات و شرایط اردویی انتقاد کنم، بر من خرده می گیرند که چرا آن زمان مشکلات را مطرح نکردی؟
این وزنه بردار اصفهانی در پاسخ به این سئوال که آیا اختلافی بین او و سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی بزرگسالان وجود دارد، گفت: هیچ اختلافی با سرمربی تیم ملی ندارم و با او دوستی خوبی دارم، تمام حرف من این است که شرایط اردویی برای من به عنوان یک قهرمان المپیک مهیا نیست تا بتوانم افتخارات خود را تکرار کنم.
وی با تاکید بر اینکه تا شرایط اردویی درست نشود به اردو نخواهم رفت، تصریح کرد: من نگران شرایط خودم هستم تا بتوانم با قدرت در رقابت های جهانی با کسب مدال طلا، پرچم کشورم را بالا بگیرم و اگر نتوانم در این مسابقات نتیجه لازم را بگیرم برای من به عنوان قهرمان المپیک، وزنه برداری ایران و فدراسیون خوشایند نخواهد بود.
وی بیان داشت: در بازی های المپیک با کسب مدال طلا ثابت کردم که اگر هدفی را دنبال کنم به آن خواهم رسید، مدالی که بسیاری از کشورهای جهان برای آن و ورزشکارانش سرمایه گذاری هنگفتی انجام می دهند و با توجه به انگیزه و آمادگی که دارم در رقابت های جهانی به مدال به غیر از طلا فکر نمی کنم.
وی ادامه داد: پیش از ایام عید در همه اردوهای تیم ملی حضور ثابت داشتم و حتی در تمرینات رکورد جهان را به طور غیررسمی جابجا کردم و اکنون با توجه به شرایط به وجود آمده در منزل خود در استان اصفهان مشغول تمرین هستم.
اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی از پنجم فروردین در محل کمپ تیم های ملی ایران آغاز شد که سهراب مرادی به دلیل شرایط نامناسب اردو در تمرینات حضور نیافته و ضمن آنکه سعید محمدپور دیگر ملی پوش ایران که به دلیل مصدومیت حدود یک سال از میادین دور بود با وجود دعوت در اردوی تیم ملی حضور ندارد.
به این موارد باید مصدومیت بهداد سلیمی، محسن بهرام زاده و علیرضا سلیمانی را نیز افزود.
پیکارهای وزنه برداری سال 2017 قهرمانی آسیا روزهای یکم تا نهم اردیبهشت در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود و پس از آن تیمی دیگری در رده بزرگسالان در بازی های کشورهای اسلامی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان کند.
چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت تا اول خرداد ماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون