کد خبر: ۱۲۵۶۸
۱۴:۵۱ -۱۹ آذر ۱۳۹۶
توکلی:

هیات ژوری در مورد سلیمی حساسیت زیادی به خرج داد

قهرمان وزنه برداری المپیک سیدنی گفت: به نظرم وزنه ۲۵۲ کیلوگرم مشکل خاصی نداشت و هیات ژوری حساسیت زیادی به خرج می‌دهد.

ورزش و جوان- حسین توکلی درباره پذیرفته نشدن وزنه ۲۵۲ کیلوگرم بهداد سلیمی توسط هیات ژوری در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: استایل وزنه زدن و حرکت قیچی بهداد سلیمی در این سال‌ها تغییر نکرده است. برعکس خیلی بهتر وزنه می زند و کمتر مشکل دارد. به نظرم دارند حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. فکر می‌کنم حساسیت‌هایی است که از المپیک ریو به وجود آمده و دارند خیلی خودشان را شبیه داورهای خیلی خوب نشان می‌دهند. البته داوران باید نظر بدهند اما دوباره که نگاه کردم به نظرم خیلی مشکل نداشت.

توکلی در مورد احتمال خداحافظی سلیمی با وزنه‌برداری تاکید کرد: به هر حال ورزشکار ناراحت می شود. گاهی اوقات وزنه‌ای که زده می‌شود خیلی مشکوک به خطا بودن است اما هنگام زدن وزنه ۲۵۲ کیلوگرم کتف‌ها به سمت بالا رفت و آرنج‌ها تکان نخورد. نگاه داورها هم به آرنج است. فکر نمی‌کنم آن وزنه مشکل خاصی داشته باشد.

او ادامه داد: بحث خداحافظی هم که مطرح شده به این دلیل است که ورزشکار خیلی زحمت می‌کشد. این همه فشار و دوری از خانواده را تحمل کند. به نظرم بحث خداحافظی احساسی است. او باید برگردد یک مقدار آرام شود. واقعاً حیف است، زیرا تا المپیک ۲۰۲۰ با سعید علی حسینی می‌توانند رفیق و رقیب باشند و به هم کمک کنند و تا المپیک خوب پیش بروند.

قهرمان المپیک سیدنی با اشاره به نایب قهرمانی سعید علی حسینی گفت: مدال سعید علی حسینی اتفاق خوشحال کننده‌ای بود، فکر می‌کنم  شروع خوبی برایش است و بدشانسی‌هایی که داشت تمام شده است و امیدوارم تا المپیک ۲۰۲۰ بتواند ادامه دهد.

سرمربی سابق تیم ملی در مورد سطح مسابقات نیز گفت: مسابقات کیفیت سال‌های قبل را نداشت، البته تیم ایران کیفیت نرمال خودش را داشت و فکر می‌کنم از شرایطی که وجود داشت استفاده کرد. به هر حال شانس جزیی از ورزش است  و خیلی خوب است که از این شانس ها استفاده کرد. کیفیت برخی اوزان مطلوب نبود و کیفیت خیلی اوزان را ایرانی‌ها بالا بردند. فکر می کنم بهترین اوزان فوق سنگین و ۹۴ کیلوگرم بود. در ۸۵ کیلوگرم  شرایط خوبی به وجود آمد  و وزنه بردار شیلی خیلی وزنه های خوبی زد و با وجود آمدن کشورهای صاحب نام باز هم او  گردن کلفت خواهد بود.

او افزود: با این حال برای قهرمانی تبریک می گویم اما حتی ایران با وجود کشورهای چین، قزاقستان و روسیه که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و می تواند در حضور این تیم ها هم قهرمان شوند. چراکه تیم  ایران خیلی قوی است دو مرتبه با کوروش باقری سوم جهان شد و ظرفیت قهرمانی را داشت. باید در حضور کشورهایی که امسال نبودند هم قهرمان شویم و  باید این کار را هم انجام دهیم.

او در مورد اینکه گفته می شود کیانوش رستمی نباید وزنه انتخاب می کرد ، تصریح کرد: این ایرادت به فدراسیون و علی مرادی وارد است و او باید پاسخ بدهد.

ولی در مورد هجمه‌ای که علیه  کیانوش وجود دارد باید گفت که رستمی طلا المپیک را به دست آورد و آن را فدای مردم و کشورش کرد  از این رو قهرمانی‌اش را زودتر از این مسابقات به دست آورد. زلزله کرمانشاه و عزیزانی که از دست داد از لحاظ روحی تاثیر گذاشت.  سعی کرد به مردمش خدمت کند. در مسابقات جهانی هم سعی کرد به تیم ملی کمک کند. از طرفی  برای ویزا  هم دوبار در رفت و آمد بود در حالی که وزنه بردار نباید خیلی مسافرت داشته باشد اما شرایط برایش ایجاب کرد. تمام قد از او دفاع می‌کنم و او در کمک به مردمش قهرمانی‌اش را تمام کرد. اینکه می گویند باید ۲۰۵ کیلوگرم شروع می کرد مطئناً خود کیانوش رستمی بهتر می‌داند وزنه بردار شیلی چقدر می تواند، وزنه بزند. امیدوارم مردم درک کنند ورزشکار هم بالا  و پایین دارد و مصدومیت هم جزیی از ورزش است و این اتفاق‌ها برای خیلی از ورزشکاران رخ می دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون