کد خبر: ۵۱۵۴۵
۰۸:۱۲ -۲۰ اسفند ۱۴۰۲
در نشان تجارت بخوانید
مارگو رابی، بازیگر برجسته جهان که با نام کامل مارگو الیز رابی شناخته می‌شود، در تاریخ دوم ژولای ۱۹۹۰ (۱۱ تیر ۱۳۶۹) در دالبی، کوئینزلند استرالیا به دنیا آمد.

مارگو رابی کیست؟

نشان تجارت - هدی کاشانیان: «مارگو رابی» بازیگر و تهیه‌کننده ۳۱ ساله استرالیایی برای بازی در نقش هارلی کویین در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی «DCEU» شناخته می‌شود. بدون شک همکاری مارگو رابی با مارتین اسکورسیزی یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی این ستاره است که برای او فرصت‌های زیادی را بوجود آورد.

مارگو رابی در سال ۲۰۱۳ به همراه ستارگان محبوبی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، متیو مک‌کانهی و جونا هیل در فیلم گرگ وال استریت «The Wolf of Wall Street» حاضر شد. فیلم گرگ وال استریت به داستان زندگی یکی از دلالان سهام آمریکایی با نام جردن بلفورت پرداخته است.

براساس اعلام مجله فوربس، مارگو رابی در سال ۲۰۲۳ با درآمد ۵۹ میلیون دلار، دومین بازیگر پردرآمد هالیوود شناخته شد.

بیوگرافی مارگو رابی

مارگو رابی، بازیگر برجسته جهان که با نام کامل مارگو الیز رابی شناخته می‌شود، در تاریخ دوم ژولای ۱۹۹۰ (۱۱ تیر ۱۳۶۹) در دالبی، کوئینزلند استرالیا به دنیا آمد. پدر او، داگ رابی (Doug Robbie) تاجر نیشکر بود و مادرش، ساری کسلر (Sarie Kessler)، پزشک فیزیوتراپیست بود. مارگو به عنوان سومین فرزند از بین چهار فرزند متولد شده است. خواهر بزرگتری به نام آنیا و برادر بزرگتری به نام لاچلان و همچنین یک برادر کوچکتر به نام کامرون دارد. هنگامی که مارگو فقط پنج سال بود، والدینش از هم جدا شدند. مادرش با بچه‌ها به مزرعه پدری خود مهاجرت کرد و مارگو به همراه خواهر و برادر‌های خود در آنجا بزرگ شد.

مارگو رابی از زمانی که کودک بود عاشق برپایی نمایش بود. در آن زمان حدوداً هفت سال داشت و با یادگیری چند حقه جادویی، برای خانواده‌اش نمایش‌هایی برگزار می‌کرد. حتی آن‌ها را مجبور می‌کرد که برای تماشای نمایش‌ها به او پول بدهند. او دختر فعالی بود و برای راحتی مادربزرگش به عنوان پیش خدمت کار می‌کرد، در هتل نظافت می‌کرد و در ساحل سوغاتی و نوشیدنی می‌فروخت و همزمان در کالج نیز تحصیل می‌کرد. او توانست با کمی پس اندازه به ملبورن برود. در آنجا در کنار درس خواندن کار هم می‌کرد و در تست‌ها نیز شرکت می‌کرد. برای تأمین هزینه تحصیل نیز به ساندویچ فروشی مشغول بود.

در سال ۲۰۰۸ در یک تست بازیگری برای سریال تلویزیونی همسایه‌ها رد شد و بعد از آن به کانادا رفت. او بلافاصله با خبر شد که برای نقش دانا فریدمن قبول شده است و به این ترتیب تعطیلات را رها کرد و برای بازی در این سریال تا سه سال مشغول شد. او روزانه ۱۷ تا ۱۸ ساعت مشغول کار برای این سریال بود و برای بازی در این سریال موفق به دریافت دو جایزه در یک زمان شد.

مارگو رابی و همسرش

ازدواج و همسر مارگو رابی

مارگو رابی سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ شمسی) با تام آکرلی، دستیار کارگردان بریتانیایی در صحنه فیلمبرداری ملاقات کرد و در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) با بنیانگذاران شرکت لاکی چپ انترتینمنت، جوسی مک نامارا، سوفیا کر و آکرلی به لندن نقل مکان کرد. در همان سال نیز با آکرلی وارد رابطه عاشقانه شد و در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵ شمسی) در استرالیا با آکرلی ازدواج کرده و در کالیفرنیا در سواحل ونیز زندگی می‌کنند.

سیلی مارگو رابی به دیکاپریو 

مارگو رابی در سال ۲۰۱۲ در فیلم درباره زمان شرکت کرد و توانست خیلی زود به ستاره فیلم گرگ وال استریت تبدیل شود. او رزومه اش را فرستاده بود و به انگلستان رفته بود تا در تست شرکت کند. او در این فیلم نقش همسر لئوناردو دی کاپریو را بازی می‌کرد، در این تست که به عهده لئوناردو دی کاپریو بود از مارگو خواست که او را ببوسد، اما وقتی که مارگو به او سیلی زد کارگردان متوجه شد که بازیگر خود را یافته است.

دنیای بازیگری مارگو رابی

اولین هنرنمایی مارگو رابی در بازیگری متعلق به دوران دبیرستان او است. او در آن دوران در فیلم‌های پارتیزان (۲۰۰۸ میلادی – ۱۳۸۷ شمسی) و آی سی یو (۲۰۰۹ میلادی – ۱۳۸۸ شمسی) به ایفای نقش خود پرداخت. همچنین در سریال دایره جنایی در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) اولین حضور خود در تلویزیون را تجربه کرد. سپس در سریال کودکانه تلویزیونی به نام پرنسس بزرگ اندام در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ شمسی) نقشی را در کنار لیام همسورث ایفا نمود. مارگو رابی با بازی در فیلم‌های مستقل و بلاکباستر‌ها معروف شد. در این فیلم‌ها نقش کمدی و دراماتیک را ایفا می‌کرد. سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) مارگو رابی در فیلم تمرکز به کارگردانی و نویسندگی گلن فیکارا و جان ریکوآ به ایفای نقش خود پرداخت. در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵ شمسی) مارگو رابی برای بار دیگر با گلن فیکارا و جان ریکوآ همکاری کرد و در فیلم ویسکی تانگو فاکسترات که یک فیلم با ژانر کمدی و درام بود، هنرنمایی کرد.

مارگو رابی سر صحنه فیلمبرداری

 

کارنامه هنری مارگو رابی

مارگو رابی با وجود سن پایین اش، فیلم‌های زیاد قابل توجهی را بازی کرده است. او در فیلم‌های بزرگی ظاهر شده و قرار است که در فیلم‌های زیاد دیگری نیز نقش‌های بزرگی ایفا کند. این بازیگر کمتر از ۲۰ سال است که در این عرصه بازیگری فعالیت دارد و او در فیلم‌های بسیار زیادی بازی کرده که در هر کدام به صورت خاصی درخشیده است و اکثر آن‌ها جزو فیلم‌های برتر شناخته شده است.

•    درباره زمان (About Time) در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ شمسی)
•    گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ شمسی)
•    ز مثل زکریا (Z for Zachariah) در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی)
•    سوئیت فرانسوی (Suite Française) در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی)
•    ویسکی تانگو فاکسترات (Whiskey Tango Foxtrot) در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵ شمسی)
•    من تونیا هستم (I, Tonya) در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی)
•    روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی)
•    جوخه انتحاری (Birds of Prey) در سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ شمسی)
•    پرندگان شکاری (The Suicide Squad) در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۳۹۹ شمسی)

صداپیشگی مارگو رابی

مارگو رابی فعالیت خود را در عرصه گویندگی در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) با صداپیشگی خرگوش فلاپسی در انیمیشن پیتر خرگوشه با ژانر کمدی و به کارگردانی ویل گلوک آغاز کرد. انیمیشن پیتر خرگوشه در گیشه موفق بود و در سرتاسر جهان هفت برابر بودجه تولید فروخته شد. مارگو رابی در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) نیز در انیمیشن پیتر خرگوشه ۲ نقش خود را ایفا کرد. این فیلم نقد‌های مثبت مختلفی داشت.

جوایز مارگو رابی

 

افتخارات و جوایز مارگو رابی

مارگو رابی دو بار نامزد جوایز اسکار شده است:

•    بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم بامب شل در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی)
•    بهترین بازیگر زن برای فیلم من تونیا هستم در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی)

مارگو رابی همچنین برنده پنج جایزه فیلم بفتا و سه جایزه گلدن گلوب بوده است. او به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در جهان شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی) در مجله تایم از او به عنوان یکی از زنان موفق سینما یاد شده بود. نام وی در لیست بازیگران زن با بیشترین دستمزد در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) در مجله فوربز قرار گرفت.

امور خیریه مارگو رابی

به هنگام مطالعه بیوگرافی مارگو رابی درمی‌یابیم این بازیگر توانا نه تنها در امر بازیگری بسیار شناخته شده، بلکه در امور خیریه نیز فردی بسیار فعال است. او یکی از مدافعان حقوق انسانی، حقوق زنان و برابری جنسیتی حقوق افراد LGBT است. او و دیگر بنیانگذاران کمپانی LuckyChap Entertainment به دنبال آن هستند که از طریق این کمپانی فرصت ابراز وجود به زنان در زمینه نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و... بدهند تا داستان خود را تعریف کنند. ساخت فیلم Birds of Prey به کارگردانی کتی یان (Cathy Yan) نیز بر همین اساس بود.

این بازیگر در سال ۲۰۱۴ و پس از آن ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ عضوی از خیریه‌ای بود که برای کمک به افراد کم‌بضاعت در عرصه ساخت فیلم و سریال فعالیت می‌کرد. وی همچنین در سال ۲۰۱۵ کمک کرد تا مبلغ ۱۲ میلیون دلار برای اهدا به خیریه‌های سراسر دنیا جمع‌آوری شود. او در سال ۲۰۱۶ به جنبش I Hear You که هدف آن شنیده شدن داستان پناهندگان آسیب‌پذیر است، ملحق شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون