کد خبر: ۴۹۶۹۰
۰۹:۲۵ -۲۱ آذر ۱۴۰۲

جنگ در غزه

نشان تجارت - صرف‌نظر از اینکه طرفدار فلسطین باشیم یا نه و چه کسی را مقصر این فاجعه انسانی بدانیم، همه به میزان توانایی و امکاناتی که داریم نسبت به اقدام برای جلوگیری از ادامه این جنگ ویران‌گر و غیراخلاقی مسئولیم.

چه آتش این جنگ دلخراش و غیرانسانی بر علیه زن و بچه مردم بی‌پناه و آواره و غیرنظامی از طرف آمریکا یا روسیه یا اسرائیل یا فلسطین و یا سایر کشور‌های منطقه و خاورمیانه شعله‌ور شده باشد و چه یک جنگ ناخواسته از روی جهل و نادانی باشد، فرقی نمی‌کند.

یک فاجعه بزرگ انسانی و اخلاقی در نهایت بی‌رحمی و شقاوت به قیمت کشتار مردم عادی و کودکان معصوم در جلوی چشم ما در جریان است که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و سکوت و بی‌تفاوتی را جایز نمی‌داند.

امروز اگر سیاسی‌کاران و حاکمان ظلم و ستم برای اهداف و نیات پلید و منافع خود بر آتش این جنگ می‌دمند و مجامع حقوق بشری با سکوت یا بی‌تفاوتی تماشاگر صحنه هستند، انتظار آن می‌رود که هر انسان عاقل و عالم نسبت به این جنایت بزرگ ساکت ننشسته و از هر راهی که می‌تواند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان جهان برساند.

اینک که این مردم ستم‌دیده و آواره جز خداوند یار و یاوری ندارند، سزاوار نیست که مردم دنیا تنها بیننده و شنونده اخبار دردناک هر روزه این جنگ باشند و نسبت به تقاضای آتش‌بس بر مجامع و مراجع ذیربط فشار نیاورند.

در قرن ۲۱ و هزاره سوم این ننگ برای عموم بشریت در تاریخ باقی خواهد ماند که گفته شود در جلوی چشم چند میلیارد انسان، رژیم‌های جنایتکار، چند هزار زن و بچه بی‌گناه و آواره را قتل عام کردند و آحاد ملت‌ها اعم از عالم و روشنفکر و هنر‌مند و دانشمند و... این جنایت هولناک را دیدند و شنیدند و فقط تماشاچی بودند!

پناه بر خدا‌

ای بسا صاحبدلی شب زنده‌دار
در قیامت جرم‌هایش بی‌شمار

*نماینده مجلس ششم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون