کد خبر: ۴۵۰۹۳
۰۸:۳۰ -۱۶ آذر ۱۴۰۱
ابراهیم محمدولی پاسخ داد؛
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار در کشور بعید نیست قیمت طلا به زودی کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را رد کند، گفت: با جهش قیمتی طلا و سکه در بازار، داد و ستد‌ها به حداقل رسیده و امیدواریم که همه سر عقل بیایند و اجازه دهند بازار‌ها به رونق اولیه خود بازگردد.

قیمت طلا

نشان تجارتمشاهدات اقتصاد ۲۴ از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت‌ها هنوز همپای دلار در حال مرزشکنی هستند؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را درنوردیده است.

بازار سکه نیز که از روز پنج شنبه شاهد سرعت گرفتن افزایش قیمت‌ها بود به پیش روی خود ادامه می‌دهد؛ سکه امامی ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون تومان، نیم سکه ۱۰ میلیون تومان و ربع سکه ۷ میلیون تومان است.

اما سوال اصلی این است که قیمت طلا با همان سرعت عجیب و غریبی که طی چند روز وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شد این کانال را پُر می‌کند؟

جهش عجیب و غریب قیمت طلا در بازار

رئیس سابق اتحادیه طلا و سکه در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده به اقتصاد ۲۴ گفت: اگر قیمت دلار با همین سرعتِ اخیر در بازار افزایشی باشد باز هم شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود و هر گرم طلا به زودی رکورد یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را با تلورانس ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان پایین یا بالا خواهد زد.

ابراهیم محمدولی با بیان اینکه این روند و مسیر حالِ حاضر قیمت طلا و سکه مورد پسند همکاران و صنعت طلا نیست، ادامه داد: جهش‌های قیمتی طلا و سکه باعث شده داد و ستد‌ها به حداقل برسد. به عبارت دیگر این نوسانات عجیب و غریب در بازار در حد و شأن صنعت طلا نیست و داد و ستد را کُند می‌کند.

کاسبی طلافروشان کساد شد

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: امیدواریم بازار طلا و سکه ثبات اصلی خود را پیدا کند، چون در شرایط ثبات و آرامش است که می‌شود کار کرد. اتفاقات و موارد بسیاری است که باعث روند و جریان حالِ حاضر قیمت طلا شده اند که امیدواریم همه سر عقل بیایند و اجازه بدهند بازار اقتصاد ما به رونق اولیه خود بازگردد.

به گفته محمدولی، در شرایط حال حاضر تقاضا نسبت به گذشته بسیار کم است و همین عامل در بحث قیمت‌ها چند درصدی اثرگذار است و می‌تواند قیمت را چند درصد کاهش دهد. امیدواریم به زودی این نوسانات جمع شود و از بین برود تا مردم بتوانند کاسبی شان را بکنند.

افزایش لحظه‌ای قیمت طلا و سکه در بازار

این کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: وقتی نوسانات بازار دلار افزایش می‌یابد مستقیما بر قیمت طلا و سکه در بازار اثرگذار است. به همین دلیل در چند روز اخیر همه شاهدند که قیمت طلا و قیمت سکه به طور لحظه‌ای افزایش می‌یابد.

محمدولی ادامه داد: ممکن است در وضعیت فعلی بازار طلا و سکه شاهد کاهشی شدن قیمت‌ها باشیم؛ ولی آن کاهشی بودن مقطعی و جزیی است و احتمالا قیمت طلا و سکه امروز و فردا در همین مسیر یا با ۵ درصدی افزایش قیمت نوسان داشته باشد. این نوسانات در بحث قیمت طلا عادی است.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون