کد خبر: ۴۴۱۱۲
۱۸:۲۳ -۳۱ شهريور ۱۴۰۱
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک مطرح کرد؛
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه در بازار کمبود شیر خشک وجود ندارد، گفت: در مرداد ماه سازمان غذا و دارو مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی شیرخشک کودک را ابلاغ کرد که برای برخی برند‌های تولید شیر خشک کافی نیست.

کمبود شیر خشک

نشان تجارتروز گذشته موضوع «توزیع قطره چکانی شیرخشک در داروخانه ها» از زبان یک فعال صنعت دارو بیان شد. این در حالی بود که این شخص با بیان اینکه شیرخشک‌های معمولی به سختی در داروخانه‌ها پیدا می‌شود، مدعی شد که برخی از شیرخشک‌ها با افزایش قیمت هم مواجه شده اند. برای صحت و سقم این خبر به سراغ هانی تحویل زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد رفتیم.

تولید برخی شرکت‌های شیر خشک زیان ده شده است

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: کمبودی در زمینه تولید و توزیع شیر خشک در بازار نداریم؛ ممکن است یک یا چند برند به دلیل زیان ده بودن، تولید نوع خاصی از شیرخشک آن هم شیر خشک متابولیک یا رژیمی (نه رگولار) را متوقف کنند، اما تولیدکنندگان و توزیع کنندگان دیگر قادر به تامین نیاز بازار هستند.

تحویل زاده ادامه داد: شیر خشک نوزادان سه نوع دارد؛ شیرخشک رگولار برای نوزادان سالم؛ شیر خشک رژیمی برای نوزادانی که بیماری خاص یا آلرژی دارند و شیرخشک متابولیک. شیر خشک‌های رگولار به اندازه کافی تولید می‌شود و بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور به شیر خشک‌های رگولار و معمولی است و ۱۵ درصد سهم بازار با شیر خشک‌های رژیمی و درصد ناچیزی با متابولیک سهم تامین می‌شوند.

شیر خشک چقدر گران شد؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه مشکل تولیدکنندگان شیر خشک در حال حاضر بحث اصلاح قیمت شیر خشک است، گفت: سازمان غذا و دارو ماه گذشته مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی شیر خشک را داد، ولی این افزایش قیمت به اندازه کافی نبوده است.

تحویل زاده ادامه داد: قیمت تمام شده شیر خشک با حذف ارز ترجیحی افزایش زیادی داشت؛ بنابراین درخواست افزایش قیمت ۴۷ درصدی شیر خشک را به سازمان غذا و دارو داده بودیم؛ ولی سازمان غذا و دارو تنها مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی را داد.

چرا تولیدکنندگان دوباره درخواست افزایش دارند؟  

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: قیمت برخی برند‌های شیر خشک از ابتدا نسبت به برخی برند‌های دیگر پایین بوده؛ به همین دلیل با مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی سازمان غذا و دارو، فاصله قیمتی شیر خشک برخی برند‌ها با برند‌های دیگر اختلاف زیادی پیدا کرده است؛ بنابراین خواستاریم که قیمت شیر خشک افزایش یابد تا این برند‌ها از زیاندهی خارج شوند.  

تحویل زاده در مورد میزان تولید شیر خشک در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته انجمن تولیدکنندگان شیر خشک ۷۰ میلیون عدد تولید داشت که جوابگوی بازار داخل بود. امسال نیز تاکنون بیش از ۳۰ میلیون عدد تولید شده است که پاسخگوی نیاز داخل است.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون