کد خبر: ۳۶۴۶۷
۲۰:۳۰ -۰۴ آذر ۱۴۰۰
خانمی خانه‌دار هستم و ۳۷ ساله. ۲ فرزند دارم. دچار افسردگی حاد شده ام. شوهرم اصلا من را درک نمی‌کند. چطور به او بگویم که من هم برای این زندگی، خیلی زحمت می‌کشم تا قدرم را بیشتر بداند؟

افسردگی

نشان تجارت - افسردگی اغلب نتیجه رفتار منفعل، تکراری و غیر پاداش دهنده است. همچنین نتیجه کاهش رفتار مثبت، افزایش خود انتقادگری و تمرکز بر عیب‌های خود و دیگران، مواجهه با موقعیت‌های آزاردهنده، نداشتن مهارت حل مسئله، جرئت‌ورزی، برقراری روابط اجتماعی و... است. در ابتدای پیامک‌تان اشاره کردید که دچار افسردگی حاد شده اید. در ادامه می‌گویم چرا باید هرچه زودتر به فکر درمان باشید.

افسردگی، یکی از عوامل تعارضات زوج‌ها

نداشتن مهارت جرئت‌ورزی مانع دستیابی فرد به خواسته‌ها و نیاز‌های شخصی اش می‌شود که در نتیجه فرد احساس ناامیدی می‌کند و اگر مهارت حل‌مسئله را هم بلد نباشد، مسائلی که موجب ناامیدی او شده به تداوم مشکلات معمولی و پیش‌پا افتاده منجر می‌شوند.

در نتیجه فرد به سمت غمگینی، بی‌حالی و بی‌حوصلگی، بی‌خوابی، بی‌اشت‌هایی یا پرخوری و در مجموع به سمت افسردگی پیش می‌رود. یکی از پیامد‌های دیگر افسردگی که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود، تعارضات بین زوج هاست که یا علت تعارضات افسردگی است یا افسردگی علت تعارضات زناشویی است، زیرا ۵۰ درصد زوج‌هایی که به دنبال زوج درمانی هستند، حداقل یکی از آن‌ها دچار افسردگی است.

احتمالا نمی‌توانید غم‌تان را به شوهرتان بگویید

در نظر داشته باشیم که همسران افسرده بیشتر شکایت می‌کنند، کمتر به خود، همسر و فرزندان رسیدگی و توجه و در روابط ضعیف عمل می‌کنند و کمتر عواطف و احساسات خود را بروز و بیشتر واکنش‌های منفی نشان می‌دهند و موجب دور شدن از همسر و فرزندان می‌شوند که این مسئله در تداوم افسردگی نقش زیادی دارد.

مخاطب گرامی، افسردگی شما باعث شده زودرنج شوید و همچنین افکار و احساسات شما خطا کند و تحریف شده باشد.

به همین دلیل شاید شما نتوانسته اید میزان اندوه و غمگینی خود را برای همسرتان بیان کنید و ایشان هم متوجه ناراحتی شما و دست و پنجه نرم کردن تان با اندوه و بی حوصله شدن شما نشده باشد.

پیشنهاد می‌کنم تحت نظر روان پزشک میزان افسردگی خود را مشخص کنید و از روان شناس بخواهید توصیه‌ها و تکنیک‌هایی را برای بیان احساسات و افکار به شما آموزش دهد.

تلاش کنید تا مادری توانمند و شاد باشید‌

می‌توانید در عوض اثبات میزان تلاش خود در منزل، در پی ساختن خود به عنوان همسر و مادری توانمند و خوشحال باشید، زیرا شما الگوی رفتاری دو فرزند خود هستید. افسردگی بیماری است که با انتخاب صحیح شیوه درمان به راحتی درمان می‌شود و می‌توانید از زندگی خود در کنار خانواده لذت ببرید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون