کد خبر: ۳۴۶۷۷
۱۵:۱۹ -۱۴ مهر ۱۴۰۰
بر اساس نامه رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کالاهای قابل ورود مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی، هنگام خروج از استان به صورت تجمیعی و تجاری و پس از تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی، باید خدمات پس از فروش داشته باشد.

واردات کالا

نشان تجارت - بر اساس نامه سعید عباسپور، رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در مرداد ماه امسال به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کالاهای وارد شده از سوی شرکت‌های تعاونی، صرفاً منوط به داشتن خدمات تعمیرات است و الزامی به داشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش نیست، اما کالاهای قابل ورود مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی هنگام خروج از استان به صورت تجمیعی و تجاری و پس از تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی، مشمول خدمات پس از فروش می‌شود.

در این نامه به تبصره ۲ ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر مصرف شخصی بودن کالاهای وارده توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اشاره و تاکید شده این کالاها بجای الزام به داشتن نمایندگی رسمی در کشور صرفا منوط به داشتن خدمات تعمیرات است. بنابراین باید در ثبت آماری‌های شرکت‌های مذکور در سامانه جامع تجارت برای اقلام قابل ورود مرزنشینان، فقط در حد سقف سهمیه، خدمات تعمیرات به جای نمایندگی، ساده سازی شود.

اما عباسپور در نامه دیگری، اوایل ماه جاری اعلام کرده که باید از اقلام قابل ورود مرزنشینان و شرکت های تعاونی آنها، هنگام خروج از استان به صورت تجمیعی و تجاری و پس از تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی، خدمات پس از فروش دریافت شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون