کد خبر: ۳۲۵۱۰
۱۹:۴۶ -۱۹ مرداد ۱۴۰۰
نمایندگان بخش‌خصوصی در دومین نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در مورد اهداف، ماموریت‌ها و برنامه‌های این کمیسیون در دو سال پیش رو به تبادل نظر پرداختند.

پایش محیط کسب‌ و کار در بازار پول، سرمایه و بیمه

نشان تجارت - در دومین نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه در دور دوم فعالیت کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران، اهداف و ماموریت‌های این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فریال مستوفی، رئیس این کمیسیون در ابتدای این جلسه که به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به اینکه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با هدف پایش محیط کسب و کار در حوزه بازار پول و سرمایه ایجاد شده است، گفت که این کمیسیون هدف احصای مسائل و مشکلات این حوزه و ارائه راهکار جهت رفع آنها، ایجاد بستر‌های لازم جهت اصلاحات اقتصادی مورد نیاز به منظور تسهیل و تصحیح تامین مالی ارزی و ریالی و افزایش سهم بازار سرمایه در این نوع تامین مالی را نیز دنبال خواهد کرد.

او همچنین بازار پول، بازار سرمایه و صنعت بیمه را از جمله حوزه‌های قابل ورود کمیسیون برشمرد و سپس پیش نویس برنامه‌های این کمیسیون در این حوزه‌ها را به نظرخواهی اعضای کمیسیون گذاشت و آن‌ها دیدگاه‌های خود را در مورد اهداف و ماموریت‌های آتی کمیسیون مطرح کردند؛ در همین رابطه، رضا پدیدار، یکی از اعضای این کمیسیون خواستار طراحی یک مدل ارتباطی برای ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی و توجه این دستگاه‌ها به پیشنهادات و البته نتایج مطالعات این کمیسیون شد. همچنین، عباس آرگون، نایب رئیس این کمیسیون نیز با بیان اینکه طرح‌ها و پیشنهادات کمیسیون‌ها و اتاق معمولا پس از تصویب مقررات و سیاستگذاری‌ها ارائه می‌شود، گفت که باید سازوکاری طراحی شود که نظرات بخش خصوصی، پیش از تصویب قوانین و مقررات ارائه شود. او در عین حال خواستار حضور نمایندگانی از بانک مرکزی و سازمان بورس در این کمیسیون شد.

در همین حال، مستوفی به طرح مطالعاتی اتاق تهران در مورد قانون جامع بانکداری اشاره کرد که توسط تیمی از اقتصاددانان خبره انجام گرفته و به رغم پیگیری‌های بسیار، مجلس هنوز نظری در مورد آن ارائه نکرده است. او گفت که احتمالا طرح مطالعاتی اتاق تهران برای دولت جدید نیز ارسال شود.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران همچنین گفت: قرار است اقدام مشابهی با همراهی تیمی خبره در مورد قانون بازار سرمایه صورت گیرد و خوشبختانه مرکز پژوهش‌های مجلس نیز طی نامه‌ای از اتاق درخواست کرده که نظرات بخش‌خصوصی در مورد قانون بازار سرمایه را ارائه کند.

در ادامه سایر اعضا و حاضران این جلسه نیز به تبیین دیدگاه‌های خود برای توسعه فعالیت‌های کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران پرداختند و سپس مقرر شد، برنامه نهایی این کمیسیون پس از جمع‌بندی پیشنهادات ارائه شده تدوین شود.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون