کد خبر: ۳۱۷۴۳
۲۱:۵۸ -۰۴ مرداد ۱۴۰۰
انتخاب عینک طبی مناسب، امری بسیار مهم است که همواره دغدغه­‌ بسیاری از افراد عینکی بوده است.

عینک طبی

نشان تجارت - انتخاب عینک طبی مناسب، امری بسیار مهم است که همواره دغدغه­‌ی بسیاری از افراد عینکی بوده است.

خرید فریم عینک از این جهت حائز اهمیت است که هم بر روی فرم صورت و چهره­ تاثیر زیادی می‌گذارد، و هم در صورت مناسب نبودن، باعث مشکلات جانبی می­شود. برای مثال، اگر عینک برای صورت سنگین باشد، در طولانی مدت می‌تواند باعث تغییر فرم بینی شود. البته مشتریانی هم هستند که علاقه­‌ای به استفاده از فریم­‌های مختلف ندارند و ترجیح می­دهند از عینک­ طبی بدون فریم استفاده کنند.

علاوه بر فریم، شیشه­‌ی عینک طبی نیز در حفظ سلامت چشم تاثیر بسزایی دارد.

تهیه شیشه یا لنز عینک

در مرحله ­ی اول، باید شیشه­‌ی عینک را سفارش دهید؛ انتخاب شیشه­‌ی عینک، از فریم مهم‌تر است، چراکه­ شیشه­‌ی عینک به طور مستقیم با چشم­ها و سلامت چشم شما در ارتباط است. با مراجعه به اپتومتریست یا چشم‌پزشک، شماره چشم و آستیگمات بودن یا نبودن، تشخیص داده می­شود و با توجه به تشخیص متخصص می­توانید شیشه­‌ی عینک مناسب خود را سفارش دهید.

قیمت شیشه عینک طبی با توجه به نوع، برند و کشور تولید کننده ­ی آن بسیار متفاوت است.

برند‌های عدسی زیادی در بازار وجود دارند که شاید انتخاب را برای شما سخت کند، اما توجه داشته باشید که کمپانی­های معروف تولید­کننده­­‌ی عدسی، در ایران نمایندگی دارند و علاوه بر آن، لوگوی شرکت خود را به صورت محو بر روی عدسی حک می­کنند که تشخیص اصل بودن عدسی را آسان می­کند.

یکی از برند­های ایرانی مورد تایید که کیفیت آن نیز قابل قبول است، برند کاستوم می­باشد. مواد اولیه و تجهیزات این عدسی­ها، آلمانی بوده و در ایران مونتاژ می­شوند.

بهترین عدسی موجود در بازار در حال حاضر، عدسی زایس کشور آلمان و هویا کشور ژاپن می­باشد، اما قیمت عینک طبی با استفاده از این عدسی‌ها، بیشتر خواهد شد.

اگر شماره­ی چشم شما متغیر است و مجبورید سالانه عینک خود را عوض کنید، از شیشه­‌هایی با قیمت متوسط و کیفیت استاندارد استفاده کنید تا هزینه­‌ی تعویض عینک، برای شما بصرفه ­تر شود. در غیر این­صورت، سعی کنید تا یکی از برند­های مطرح و باکیفیت عدسی را انتخاب کنید. اما هرگز با خرید عینک طبی ارزان با شیشه­ و کیفیت نامرغوب، سلامت چشم خود را به ­خطر نیندازید.

انواع جنس عینک طبی

جنس فریم عینک طبی، نکته­‌ی مهمی است که در هنگام خرید عینک باید به آن توجه کرد. خوشبختانه، امروزه از متریال­های مختلفی برای تولید انواع عینک طبی استفاده می­شود تا برای همه­ افراد با سلایق متفاوت، قابل خریداری باشد.

فریم عینک سلولز استات و زیلونایت:

این جنس از فریم­ ها، وزن بسیار سبکی دارند و برای افرادی با شماره­ی چشم بالا که عدسی عینکشان وزن زیادی دارد، مناسب هستند. دیگر نکته­‌ی مثبت این جنس، این است که به هیچ عنوان، آلرژِی زا نیستند. اما از معایب بزرگ این نوع فریم­ها، عدم انعطاف پذیری و استحکام آن­هاست.

فریم عینک فلزی:

این نوع از عینک­های طبی، خودشان زیر­مجموعه ­های زیادی دارند و به دسته­های آلومینیومی، فلکسون، فولاد ضد زنگ، بریلیومی، تیتانیومی، مونل و… تقسیم‌بندی می‌شوند. فریم ­های آلومینیومی، انعطاف­ پذیری بالایی دارند و در برابر خوردگی هم مقاومت خوبی از خود نشان داده ­اند.

فریم ­های فولادی نیز ضدزنگ هستند و از مقاوم­ترین فریم­‌های عینک به­شمار می‌روند. عینک­های طبی مونل، به عنوان ساده­‌ترین نوع عینک طبی ریبن شناخته می­شوند که انعطاف­ پذیری از ویژگی­های بارز آن­ها است. معمولاٌ فریم­‌های فلزی، طرفداران زیادی دارند و از جمله عینک طبی زنانه پرفروش محسوب می­شوند.

فریم چوبی:

فریم­‌های چوبی در سال­های اخیر طرفداران زیادی پیدا کردند و مناسب کسانی هستند که تمایل به استایل­های منحصر به فرد دارند. این نوع فریم­ ها، جزو عینک طبی دخترانه پرفروش هستند اگرچه که در میان مردان نیز خواهان خاص خود را دارند. اما از معایب آن، عدم استحکام بالا است؛ بنابراین باید با وسواس و دقت بالا از آن­ها مراقبت کرد. قیمت عینک آفتابی زنانه با فریم چوبی به دلیل دست‌ساز بودن، معمولا بالاتر از حد متوسط است.

تفاوت عینک مردانه و زنانه

اگرچه شاید نتوان نقاط متمایزکننده­‌ی واضحی در رابطه با فریم عینک طبی مردانه و زنانه در نظر گرفت، اما با اندکی دقت می­توانیم تفاوت ­های آن‌ها را تشخیص دهیم.

به طور کلی، فریم ­های زنانه ظریف­تر و با نقش و نگار بیشتری ساخته می­شوند. همچنین پهنای آن‌ها نیز کمتر است. ارتفاع عینک طبی مردانه به طور معمول بیشتر است و در انتهای آن نیز انحنایی وجود ندارد.

دیگر مسئله ­ای که می­تواند تشخیص این امر را برایتان راحت کند، رنگ عینک است. عینک­های مردانه معمولاً رنگ­های تیره و مات­تری نسبت به عینک­های زنانه دارند.

فریم مناسب صورت

فرم صورت نیز از نکات بسیار قابل توجهی است که باید با استفاده از آن، فریم مناسب صورت خود را انتخاب کنید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون