کد خبر: ۳۰۲۷۴
۱۹:۴۸ -۳۱ خرداد ۱۴۰۰
داشتن غبغب یکی از مشکلاتی است که برای خانم‌ها خوشایند نیست. جراحی پلاستیک یکی از راه‌های از بین بردن سریع غبغب است، اما راه‌های درمانی مفید بدون درد و خون ریزی نیز برای از بین بردن این مشکل زیر چانه‌ای وجود دارد. آن هم ورزش دادن عضله این ناحیه، که صد البته بهتر از عمل جراحی است.

از بین بردن غبغب

نشان تجارت - همه خانم‌ها فکر می‌کنند داشتن غبغب نشانه اضافه وزن است، اما قطعا این گونه نیست. شما ممکن است اضافه وزن نداشته باشید، اما هنگامی که از خود عکس می‎ گیرید یا به تصویر خود در آینه نگاه می‌کنید متوجه شده باشید که در زیر چانه تان کمی چربی اضافی جمع شده است. در ادامه چند حرکت ورزشی برای از بین بردن چربی اضافی در این ناحیه را بررسی خواهیم کرد.

_  این تمرین یکی از بهترین تمرینات برای از بین بردن غبغب است. برای این کار، باید به پشت دراز بکشید، زانو‌ها را خم کنید و پا‌ها را صاف روی زمین قرار دهید. دستان خود را در کنار بدن نگه دارید و کف دستان خود را روی زمین بگذارید. مستقیم به سمت سقف نگاه کنید.

اکنون، سر خود را به سمت بالا ببرید و به سمت سینه خود خم کنید. یک لحظه در این وضعیت بمانید و سپس به موقعیت اول برگردید.

این حرکت را حداقل ۲۵ بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

_ برای انجام این حرکت، باید در حالت صاف و در حالی که پا‌ها را جمع کرده‌اید بنشینید. پشت خود را صاف نگه دارید و دستان خود را روی ران قرار دهید. اکنون، سر خود را به آرامی در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. مطمئن شوید که سرتان را تا جایی که می‌توانید کشیده اید. این تمرین را در جهت عقربه‌های ساعت و همچنین در خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید.

این حرکت را حداقل ۱۰ بار در روز تکرار کنید.

 

_ لازم نیست به معنای واقعی به خود سیلی بزنید. در این حرکت شما باید به آرامی با پشت دست به غبغب خود ضربه بزنید. در این تمرین، باید مطمئن شوید که ضربه به چانه نه خیلی شدید و نه خیلی سبک باشد.

این حرکت را حداقل ۱۰ بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن غبغب

_ کف دست‌ها را برای ۱۰ ثانیه به پیشانی‌تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید.

همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید. در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.

 

_ چانه‌تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می‌جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.

 

_ دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

 

_ همان‌طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد (بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی‌تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.

 

_ بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می‌کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

ماسک برای جلوگیری از افتادگی غبغب

یک سفیده‌ تخم مرغ را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل خوب مخلوط کرده سپس چند قطره آبلیموی تازه نیز به این مخلوط اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.

پس از حمام و هفته‌ای یکبار این ماسک را از زیر گردن تا چانه و بر خلاف جهت از پایین به بالا به حالت ماساژ با دو دست بمالید و تا جذب کامل ماسک حالت سر را طوری بالا و صاف نگه دارید که هیچ چین و چروکی در این ناحیه وجود نداشته باشد.

بین ۵ تا ده دقیقه صبر کنید و تا زمان خشک شدن حتی الامکان حرکت نکرده و صحبت هم نکنید، بعد از مدت زمان معلوم ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد و خنک آن را بشویید و با حوله به حالت گذاشتن و برداشتن خوب خشک کنید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون