کد خبر: ۳۰۰۱۴
۱۶:۲۳ -۲۵ خرداد ۱۴۰۰
کاهش ۲۰ دلاری قیمت انس جهانی
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش اندک نرخ سکه به دلیل ریزش قیمت انس جهانی و دلار است و این روند تا روز پنج شنبه ادامه خواهدداشت. اما وضعیت قیمت سکه و دلار برای هفته آینده و پس از برگزاری انتخابات قابل پیش بینی نیست.

کاهش قیمت طلا

نشان تجارت - نرخ هر قطعه سکه تمام در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به تدریج، روند نزولی را شروع کرد تا اینکه قیمت هر قطعه سکه به بهای ۹ میلیون تومان رسید. اما از نیمه اردیبهشت‌ماه، قیمت سکه روند هرچند ضعیف رشد را در پیش گرفت و این مدت در کانال ۱۰ میلیون تومان نوسان دارد.

اما این روزها بازار سکه و طلا با نوسان قیمت هر چند ناچیز رو به رو شده است. هر چند همه در انتظار شرایط قیمت ارز و سکه در پسا انتخابات هستند، به راستی چرا قیمت سکه در کانال 10 میلیون تومان در نوسان است؟

در همین رابطه محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ شرایط بازار سکه و طلا را چنین ارزیابی کرد: ثبات نسبی نرخ ارز و نوسان قیمت ارز در کانال ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان شرایط رشد قیمت سکه و طلا در بازار کشور را تا حد زیادی متوقف کرد.

به گفته کشتی آرای؛ درآغاز هفته جاری پس ازدو روزتعطیلی جهانی قیمت ارز افزایش پیدا کرد که به موجب آن روز یکشنبه بازار طلاو سکه ایران با جهش اندک قیمت مواجه شد. امروز بر خلاف روزهای گذشته بازار با کاهش قیمت انس جهانی رو به رو شد.

وی ادامه داد: نوسانات قیمت طلا و سکه در هفته جاری به طور طبیعی ادامه خواهدداشت. نرخ طلا و سکه در محدوده قیمت ارز ۲۳ هزارو ۹۰۰ تا ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان در نوسان است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: ادامه این تغییرات همراه با نمودار نوسانات قیمت جهانی می‌تواند تأثیر بر روی قیمت طلا و سکه داشته باشد. تا روز پنج شنبه این نوسانات در طی روز ادامه خواهد داشت و قیمت سکه در برابر افزایش و کاهش چشمگیر مقاومت می کند.

وی تصریح داشت: احتمالاًبرای روز شنبه آینده تغییری در قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز و سکه و طلا پیش بینی می‌شود.

به اعتقاد کشتی آرای؛ نوسانات قیمت سکه و ارز مراحل طبیعی خود را تا پایان هفته خواهد داشت. اما برای هفته آینده یعنی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری احتمال می‌رود شرایط قیمت ارز و سکه و طلا متفاوت‌تر خواهد شد.

این فعال صنفی یادآور شد: تا این لحظه احتمال افزایش قیمت سکه و ارز برای هفته آینده غیر قابل پیش بینی است، اما باید توجه شود که در این بازار احتمال هر نوع تغییری بسیار زیاد و ریسک آن نیز قابل افزایش است.

قیمت امروز طلا و سکه

امروز قیمت هر انس جهانی به یک هزارو ۸۵۷ دلار رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۲۰ دلار کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان اعلام شد.

کشتی آرای گفت: هر قطعه نیم سکه به ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه به رقم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان وهر قطعه سکه یک گرمی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان شد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ کاهش قیمت انس جهانی و ریزش نرخ ارز باعث کاهش اندک قیمت طلا و سکه شده است. امروز قیمت دلار به ۲۳ هزار و ۸۶۰ تومان رسید.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون