کد خبر: ۲۹۶۲۰
۱۲:۰۶ -۱۵ خرداد ۱۴۰۰
دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی مطرح کرد
بلاگر‌ها در حالی روز به روز با پست‌ها و استوری‌های مختلف سعی در تصاحب بیشتر فالوور دارند که اگر از مرز هزار و به عبارتی چند کایی بگذرند و پا به دنیای فالوور‌های میلیونی بگذارند، نرخ‌های عجیب و غریب برای تبلیغات دریافت می‌کنند و در این میان وقت هایشان تا چند ماه رزرو است. هرچند به گفته دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی، این رزرو‌ها گا‌ها بازارداغی است تا واقعیت!

کسب و کارهای اینترنتی

نشان تجارت - گشتی در بین بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌های اینستاگرام نشان می‌دهد کار و کاسبی‌ها در این بستر زیر آفتاب تابستان و در رکود کاسبی‌ها در دنیای واقعی، عجیب داغ است؛ تا جایی که یکی از این افراد که فالوور‌های میلیونی دارد، نرخ ۶۰ میلیونی برای تبلیغ یک استوری و پست همزمان دریافت می‌کند!

رقابت اینفلوئنسر‌های ۱۰ هزار کایی برای جذب تبلیغ

دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی درباره نرخ‌های تبلیغات اینفلوئنسر‌ها می‌گوید: اینفلوئنسر‌ها از ۱۰ هزار تا ۵ میلیون فالوور را به طور متغیر دارند و به تناسب آن نرخ تبلیغاتشان متفاوت است؛ هرچند استثنا‌هایی هم در میان آن‌ها هست.

عادل طالبی ادامه می‌دهد: معمولا نرخ تبلیغات از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بسته به میزان فالوور آغاز می‌شود هرچند اینفلوئنسر ۱۰ هزار فالووری هم داریم که برای یک پست تبلیغی ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

هر استوری تبلیغی ۸ میلیون تومان!

دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی افزود: در این میان برخی اینفلوئنسر‌های با فالوور‌های ۴ و ۵ میلیونی، گا‌ها تا ۶۰ میلیون تومان هم برای تبلیغات دریافت می‌کنند؛ ولی معدود است.

طالبی در مورد عرف نرخ‌های تبلیغات در اینستاگرام به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: معمولا بلاگر‌های با فالوور ۱ تا ۵ میلیون نفر بین ۳ تا ۸ میلیون تومان برای استوری دریافت می‌کنند. پست تبلیغی هم بسته به اینکه حذف شود یا خیر، بین ۵ تا ۲۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

ماجرای تبلیغ کریپتولند توسط اینفلوئنسر‌ها

جستجو در اینستاگرام نشان می‌دهد برخی بلاگر‌های دارای فالوور‌های زیاد و بالاتر از ۵۰۰ هزار تایی، برای اعلام نرخ محتاطانه برخورد و تنها به پیج‌های کسب و کاری اعلام نرخ برای تبلیغات می‌کنند. دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی درباره دلیل این کار این گونه توضیح می‌دهد: در برخی مواقع تعدادی از این افراد را به دلایل مختلف اعم از قمار و رمزارز دستگیر کردند.

طالبی ادامه داد: در زمان دستگیری سینا استوی، مدیرعامل صرافی رمزارز کریپتولند نیز برخی اینفلوئنسر‌هایی که برای او و صرافی اش تبلیغ کرده بودند، دستگیر شدند.

دلیل رفتار محتاطانه بلاگر‌ها برای تبلیغات

دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی در پاسخ به اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه کدام نهاد در اینستاگرام به سراغ اینفلوئنسر‌ها می‌رود، گفت: معمولا وزارت اطلاعات سراغ آن‌ها می‌رود. البته رد پای وزارت بهداشت نیز در دستگیری‌ها به چشم می‌خورد، زیرا قانونا تبلیغ یک سری اقلام دارویی ازجمله برخی مکمل‌ها ممنوع است.

طالبی افزود: بلاگر‌ها به دنبال دردسر نیستند و به همین دلیل به پیج‌های کسب و کاری اعلام نرخ می‌کنند تا گزند حوادث به دور باشند.

رزرو یک استوری تبلیغی از یک ماه قبل

دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی گفت: برخی بلاگر‌ها بازار پررونقی در تبلیغات دارند و سرشان واقعا شلوغ است. یکی از دوستان من برای یک تبلیغ از یک ماه قبل رزرو کرده بود.

طالبی با بیان اینکه البته در این میان برخی بلاگر‌ها بازارداغی می‌کنند، گفت: رزرو‌های چند ماهه نشان می‌دهد برخی بلاگر‌ها برای اینکه بازار خود را داغ کنند، مردم را در صف تبلیغ قرار می‌دهند.

همه باید مالیات بدهند

دبیر انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی در مورد مالیات ستانی از بلاگر‌ها گفت: هر کسی باید متناسب با درآمدی که دارد مالیات بدهد. بحث اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌های دارای بیش از ۵۰۰ هزار فالوور یک بحث نابجا بود. چرا برخی اینفلوئنسر‌ها مالیات بدهند و برخی ندهند؟ همه باید متناسب با درآمدی که دارند، مالیات بدهند.

طالبی در مورد نظارت بر محتوای اینستاگرام گفت: وزارت ارشاد نظارت می‌کند، چکار کرده جز اینکه چرخ فرهنگ را کُند کرده است؟ آیا نهاد نظارتی داریم که دچار فساد نشده باشد؟ اداره مالیات باید نظارت کند و مالیات خود را بگیرد؛ اما نظارت محتوایی دلیلی ندارد. نه اینکه نظارت بد باشد، نه! در کشور ما آدم‌های اشتباهی را بر سر کار نظارت می‌گمارند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون