کد خبر: ۲۹۴۲۶
۱۸:۳۸ -۱۰ خرداد ۱۴۰۰
براساس اطلاعیه مدیریت عملیات بازار درخصوص عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت لیزینگ کارآفرین با نماد «ولکار»، به علت تغییرات زیرساخت سامانه پس از معاملات، تاریخ عرضه شرکت مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۲ خرداد به روز چهارشنبه مورخ ۱۹ خردادماه موکول شد.

بورس

نشان تجارتتعداد ۲۲۵ میلیون سهم، معادل ۱۵درصد از سهام شرکت لیزینگ کارآفرین به عنوان پانصد و هشتادمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران در بخش واسطه‌گری‌های مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی، گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی و طبقه اجاره‌داری مالی در فهرست نرخ‌های بازار دوم با نماد «ولکار» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. براساس اطلاعیه بورس تهران، به هر یک از دارندگان کد حقیقی و یا حقوقی ۱۵۰ سهم تعلق می‌گیرد، سقف قیمت ۲۲۰۰ ریال و کف قیمت ۲۰۹۰ ریال خواهد بود.

قرار بر عرضه سهام این شرکت در هفته جاری بود، اما به دلیل تغییرات زیرساخت سامانه پس از معاملات به هفته آینده موکول شد. درخصوص لغو عرضه اولیه «ولکار» با روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به گفتگو پرداختیم.

دهقان اظهار داشت: به طور معمول از بازه زمانی روز‌های تعطیل برای بروزرسانی زیرساخت‌ها استفاده می‌کنیم. یکی از موارد نیز، موضوع زیرساخت‌های سامانه پس از معاملات است که قرار بر استفاده از زمان تعطیلات به عنوان فرصتی برای بروزرسانی آن است و امیدوار هستیم که روز دوشنبه (۱۷ خردادماه)، یک سامانه بروزرسانی شده را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: ما براساس فشاری که ممکن است به سامانه وارد شود، باید ظرفیت‌سازی کنیم. از سوی دیگر، باید برای بروزرسانی سامانه‌ها چه از منظر سخت‌افزاری و چه از منظر نرم‌افزاری اقدام شود. پیاده‌سازی نرم‌افزار‌ها به عنوان راهی برای پیشگیری از ایجاد اختلال است. یعنی مواردی که باید برای توسعه آن‌ها از قبل برنامه‌ریزی انجام شود، درنظر می‌گیریم تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تصریح کرد: تغییر زیرساخت سامانه پس از معاملات، پروژه‌ای است که در دو روز پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری قابل انجام نیست و باید از این تعطیلات طولانی‌تر برای بروزرسانی آن استفاده کرد.

منبع: اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون