کد خبر: ۵۲۸۶۴
۱۱:۵۴ -۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

تحلیل عملکرد استقلال تهران مقابل شمس آذر قزوین

یکی از ایرادات استقلال که مکرراً در این فصل به چشم آمده، عدم‌حفظ توپ و آمار پایین پاس‌های سالم است. به نظر استقلال را باید تا آخر فصل همین‌طور پذیرفت، ولی اگر این خلاء تا امروز رفع می‌شد، بدون‌شک مسیر استقلالی‌ها در راه قهرمانی هم، هموارتر می‌شد.

استقلال تهران مقابل شمس آذر قزوین

نشان تجارت - محمد آیتی: استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، موفق شد در یک بازی نفس‌گیر، سه بر دو از سد شمس آذر قزوین که با مربیگری سعید دقیقی، نمایش قابل قبولی را در اولین سال ورودش به لیگ برتر ارائه داده است، بگذرد. از این‌رو تصمیم گرفت تحلیلی داشته باشیم بر عملکرد آبی‌پوشان پایتخت در این بازی.

* استقبال باشکوه ۴۰ هزار نفری هواداران استقلال از شاگردان جواد نکونام، اولین نکته‌ای بود که در بازی مقابل شمس آذر به چشم آمد. بی‌تردید رقابت شانه به شانه استقلال با رقیب سنتی‌اش در صدر جدول و برد سه گله قرمز‌ها در آبادان، مهم‌ترین عوامل این اتفاق بود.

* استقلال در این فصل و در اکثر بازی‌ها، نمایش خسته‌کننده‌ای را ارائه داده است و چون در بسیاری از مسابقات این فصل، نتیجه لازم را گرفته، کمتر زیر تیغ انتقادات بوده است، ولی میل هجومی استقلال مقابل شمس آذر، جزو نکات برجسته آبی‌های تهرانی بود.

* مهرداد محمدی که در هفته‌های گذشته، در کمال اخلاق به نیمکت‌نشینی خود در استقلال احترام گذاشته بود، با نمایش فوق‌العاده‌اش و دو گلی که به ثمر رساند، هم خود را اثبات کرد و هم یاد و خاطره بازی استقلال مقابل هوادار را زنده کرد تا نکونام بیش از پیش به این داشته خود، افتخار کند. از طرفی، سانتر‌های دقیق حسین جلالی باز هم ادامه پیدا کرد تا هواداران استقلال با قوت قلب بیشتری چشم به هفته‌های آتی داشته باشند.

* استقلال آمار صد درصد برد خانگی را تا پیش از دربی در کارنامه‌اش داشت، اما دو تساوی مقابل پرسپولیس و مس رفسنجان، نوار این موفقیت‌ها را قطع کرد، تا جایی که عده‌ای نگران عدم‌نتیجه گرفتن استقلال در ورزشگاه آزادی شدند. به هر حال، برد مقابل شمس آذر در تهران نشان داد نکونام و شاگردانش به تنظیمات کارخانه برگشته‌اند.

* محرومیت جواد نکونام و حضور او روی سکوها، فرصت نقش‌آفرینی مهدی هاشمی‌نسب را بیشتر از گذشته کرد. حال و هوای هاشمی‌نسب در لب خط و تزریق روحیه و انگیزه او به بازیکنان، موضوعی بود که بی‌تردید تاثیر مثبت خود را در تصاحب سه امتیاز برای استقلالی‌ها نمایان کرد.

* یکی از ایرادات استقلال که مکرراً در این فصل به چشم آمده، عدم‌حفظ توپ و آمار پایین پاس‌های سالم است. به نظر استقلال را باید تا آخر فصل همین‌طور پذیرفت، ولی اگر این خلاء تا امروز رفع می‌شد، بدون‌شک مسیر استقلالی‌ها در راه قهرمانی هم، هموارتر می‌شد.

* تاثیر عالی گوستاوو بلانکو روی پاس‌های ارسالی و مخصوصاً توپ‌های بلند و همچنین بازی خوب صالح حردانی، نقش به‌سزایی در موفقیت استقلال در این بازی داشت.

* یکی از چالش‌هایی که در طول این فصل به دفعات گریبان تیم استقلال را گرفته، دریافت کارت‌های زرد متعدد است، موضوعی که در بازی با شمس آذر با دقت شاگردان جواد نکونام اتفاق نیفتاد و می‌تواند سرآغاز رویه‌ای مبارک برای آبی‌ها باشد.

* استقلال همچنان به تیم‌های حریف، بیش از اندازه فرصت می‌دهد و همین سهل‌انگاری و ضعف در کار تیمی، باعث شد تا شمس آذر با دو گل دقایق پایانی، لحظات حساس و استرس‌زایی را برای شاگردان نکونام رقم بزند و در حالی که همه هواداران سرخوش از برد سه گله تیم بودند، پس از دریافت دو گل، آرزو داشتند تا داور بازی هرچه زودتر سوت پایان مسابقه را بزند تا این دستاورد تمام و کمال از بین نرود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون