کد خبر: ۵۰۶۴۸
۱۶:۵۴ -۱۹ بهمن ۱۴۰۲
منصور ضابطیان در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد

قطر در حال حاضر یک کشور ایونت‌محور شده است

منصور ضابطیان گفت: فوتبال بهانه‌ای شده است تا ما از زوایای دیگری به کشور‌های مختلف و روابط بین المللی بپردازیم و این موضوع جای تامل دارد و نیاز است تا گسترده‌تر شود و مردم با فوتبال ارتباطی عمیق‌تر و گسترده‌تر داشته باشند.

منصور ضابطیان

نشان تجارت - منصور ضابطیان، مجری برنامه فوتبال بی‌نهایت در گفت‌وگو با خبرنگار «نشان تجارت» در رابطه با سفر خود به کشور قطر در ایام جام ملت‌های آسیا گفت: قطر کشوری است که در اکو سیستم سیاسی و اقتصادی جهان کشور تاثیرگذاری است و از همین زاویه سفر به آنجا برایم بسیار جذاب بود. مضاف بر این در دوران جام ملت‌های آسیا نیز این کشور حال و هوای خاصی داشت اگرچه افرادی که در زمان جام جهانی نیز در این کشور حضور داشتند براین باور بودند فضای قالب شهر شباهتی به زمان جریان جام جهانی ندارد و این امر کاملا طبیعی است چراکه تفاوت جهان و آسیا بسیار است، به هرحال در آن زمان کشور‌های بیشتری حضور داشتند و فرهنگ‌های متفاوت‌تری با یکدیگر در تضارب بودند که می‌توانست فضای کشور را جذاب‌تر کند.

او ادامه داد: هر موفقیتی چه در برگزاری یک تورنمت بین المللی و چه در قهرمان شدن و حضور در رده‌های گوناگون می‌تواند به رشد فوتبال یک کشور کمک کند؛ جام ملت‌های آسیا در قطر نیز از این قائده مستثنی نیست و می‌تواند به کشور‌ها و رشد جریان فوتبال در آنجا کمک کند. قطر در حال حاضر یک کشور ایونت محور شده است همانطور که دبی هابی برای اقتصاد منطقه و جهان است؛ قطر همین کار را با رویداد‌های مختلف جهانی و بزرگ دارد، جام جهانی و جام ملت‌های آسیا و بلافاصله جام جهانی بسکتبال در آنجا برگزار می‌شود. گویی جایی است که قرار است خاورمیانه را به جهان متصل کند و اهمیت این منطقه را نشان دهد؛ بنابراین می‌تواند به رشد فوتبال در کشور خود و کشور‌های همسایه کمک کند.

مجری برنامه فوتبال بی‌نهایت خاطرنشان کرد: این اولین بار نبود که در یک برنامه ورزشی حضور داشتم و پیش از این نیز مجموعه گفتگو‌هایی با ورزشکاران پیشکسوت منتشر کرده بودم، اما برنامه‌ای که مشخصا در حوزه فوتبال باشد و به روز باشد اولین تجربه بود و این موضوع هم برای خودم و هم برای بعضی از دوستانی که با کار‌های من آشنا بودند جذاب بود؛ ابتدا موجب تعجب دوستان شد، اما به هرحال کار ما در حوزه رسانه و سرگرمی سازی است و فرقی نمی‌کند موضوع آن چه باشد. اینکه فرمول این کار را بلد باشید می‌تواند در هر موضوعی تناسب‌های لازم را برقرار کند.

او افزود: در شرایطی که برنامه‌های مختلف فوتبالی وجود دارد که بیشتر به مسائل حاشیه‌ای و زرد فوتبال و یا آنچه که عموم جامعه به آن علاقمندند می‌پردازند که بد هم نیست و نمی‌خواهم آن را نقد کنم چراکه باید در جای خودش وجود داشته باشه و بعضی از آن‌ها به بهترین شکل ممکن نیز ارائه می‌شوند. گاهی وقت‌ها انسان‌ها دوست دارند به پدیده مهمی به اسم فوتبال از زاویه فرهنگی و فلسفی نگاه کنند، این کاریست که فوتبال بی‌نهایت انجام می‌دهد و بخشی از آن به فلسفه می‌پردازد و بخشی به گردشگری، سفر، فرهنگ، مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور‌های مختلف می‌پردازد. فوتبال بهانه‌ای شده است تا ما از زوایای دیگری به کشور‌های مختلف و روابط بین المللی بپردازیم و این موضوع جای تامل دارد و نیاز است تا گسترده‌تر شود و مردم با فوتبال ارتباطی عمیق‌تر و گسترده‌تر داشته باشند.

منصور ضابطیان در پایان گفت: طبیعی است که تنوع برنامه‌های گوناگون در فضا‌های مجازی که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر از قبل شده است می‌تواند رنگ آمیزی بهتری به ماجرای مهمی مثل فوتبال بدهد. ما می‌بینیم که تلویزیون‌های مجازی به اشکال مختلفی در حال پرداخت به فوتبال هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا مخاطبین آنچه علاقمند هستند را انتخاب کنند و از زاویه دید خود با این پدیده جهانی در ارتباط باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون